بررسی اطلاعات پلتفرم تحلیل دادههای تجاری در آخرین ماه سال 2023 نشان میدهد که فیسبوک با سه میلیارد و یوتیوب با بیش از دو میلیارد و 600 میلیون نفر کاربر در صدر جدول محبوبترین شبکههای اجتماعی دنیا قرار دارند. دو شبکه اجتماعی واتساپ و اینستاگرام، با زیر 2.5 میلیارد کاربر در مقامهای سوم و چهارم قرار گرفتهاند و پس از این چهار شبکه اجتماعی آمریکایی، تیکتاک چینی با 1.6 میلیارد کاربر قرار دارد. در قعر جدول هم دو شبکه اجتماعی ایکس و لینکدین قرار دارند که هر یک زیر نیم میلیارد نفر کاربر دارند.
به گزارش سیتنا، بر اساس نموداری که خبرگزاری فرانسه از اطلاعات پلتفرم تحلیل دادههای تجاری، «بیزنس آو اَپس» در آخرین ماه سال 2023 منتشر کرده، فیسبوک با سه میلیارد و یوتیوب با بیش از دو میلیارد و 600 میلیون نفر کاربر مقام اول و دوم در محبوبیت را دارند.
دو شبکه اجتماعی دیگر واتساپ و اینستاگرام، هر دو باز هم متعلق به مارک زاکربرگ، با زیر 2.5 میلیارد کاربر در مقامهای سوم و چهارم قرار گرفتهاند.
پس از این چهار شبکه اجتماعی آمریکایی، تیکتاک با 1.6 میلیارد کاربر قرار دارد که در چین راهاندازی شده است.
کنگره آمریکا از آن رو که دفتر مرکزی شرکت مالک تیکتاک در چین قرار دارد و تابع قوانین امنیتی و اطلاعاتی این کشور است، نگران دسترسی دولت چین به اطلاعات صدها میلیون کاربر آمریکایی این شبکه اجتماعی است.
در قعر جدول دو شبکه اجتماعی ایکس، توییتر سابق، و لینکدین قرار دارند که هر یک زیر نیم میلیارد نفر کاربر دارند.
ایلان ماسک در سال 1401 با پرداخت 40 میلیارد دلار مالکیت توییتر را به دست آورد و از آن زمان تاکنون این شبکه اجتماعی هر روز با مشکلات جدیدی روبهرو بوده است؛ یکی از این مشکلات روگردانی بسیاری از کاربران از توییتر بود.
در آذرماه سال جاری، شهردار سوسیالیست پاریس در مقالهای اعلام کرد، از آنجا که شبکه اجتماعی ایکس، توییتر سابق، به یک «فاضلاب غولآسا به وسعت جهان» تبدیل شده، این شبکه را ترک میکند.
فیسبوک در کشور هند با 320 میلیون کاربر بیشترین محبوبیت را دارد، و پس از هند سه کشور آمریکا و اندونزی و برزیل قرار دارند.