بالگردهای کره‌ای در راه کشور همسایه ایران (+عکس)

ژنرال عراقی از مقر شرکت صنایع هوافضای کره (KAI) در ساچه‌اون در ۲۹۶ کیلومتری جنوب شرقی سئول بازدید کرد تا بالگردهای کره‌ای KUH-۱ این شرکت به نام «سوریون» را بررسی کند.

دیدار یکی از فرماندهان ارشد ارتش عراق از شرکت‌های تولیدات دفاعی کره جنوبی، گمانه‌زنی‌ها درباره خرید بالگردهای سبلک توسط بغداد را افزایش داده است.
 
به گزارش ایرنا، منابع آگاه گفتند یکی از ژنرال های ارشد ارتش عراق هفته گذشته از کره جنوبی بازدید کرده است تا یک بالگرد صنعتی ساخت این کشور را بررسی کند و این سفر گمانه زنی ها را در مورد خرید احتمالی این وسیله هوابرد از سوی این کشور را افزایش داد.
 
به گفته منابع صنایع دفاعی، سپهبد سمیر زکی حسین المالکی، یکی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش عراق برای یک سفر چهار روزه برای دیدار با مقامات نظامی و شرکت های دفاعی کره جنوبی در 4 مارس وارد کره جنوبی شد.
 
ژنرال عراقی از مقر شرکت صنایع هوافضای کره (KAI) در ساچه‌اون در 296 کیلومتری جنوب شرقی سئول بازدید کرد تا بالگردهای KUH-1 این شرکت به نام «سوریون» را بررسی کند.
 
بالگردهای کره‌ای در راه کشور همسایه ایران (+عکس)
 
او ویژگی یک نوع متوسط از سوریون را که برای گارد ساحلی طراحی شده بود مشاهده کرد و سوار آن شد.
 
سوریون که توسط شرکت صنایع هوافضای کره در سال 2012 توسعه یافت، برای جایگزینی ناوگان قدیمی ارتش از بالگردهای UH-1H و 500MD طراحی شده است و به عنوان یک بالگرد کاربردی و یک آمبولانس هوایی توسط ارتش در خدمت بوده است.
 
به گفته شرکت صنایع هوافضای کره، این بالگرد حداکثر سرعت 270 کیلومتر در ساعت را دارد و می تواند تا 13 نفر از جمله دو خلبان را حمل کند.
 
ژنرال عراقی در جریان سفر خود با وزیر دفاع کره جنوبی شین وون سیک نیز دیدار و از دیگر شرکت های بزرگ دفاعی بازدید کرد.
 
این دیدار در حالی انجام شد که عراق در حال بررسی خرید یک بالگرد کوچک جدید است.
 
در سال 2013، شرکت صنایع هوافضای کره قراردادی با عراق برای تامین 24 هواپیمای تهاجمی سبک FA-50 امضا کرد اما هنوز هیچ قرارداد صادراتی برای بالگردهای سوریون امضا نکرده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان