گلی که آفساید اعلام شد، مورد تأیید قرار گرفت

اتفاق خنده‌دار در قطر: VAR تصمیم خود را رد کرد

در اتفاقی عجیب و برای بررسی یکی از واضح‌ترین صحنه‌های داوری فوتبال، کمک داور ویدیویی باعث تأخیر پنج دقیقه‌ای در زمان بازی الدحیل و الشمال شد.

در شب گلزنی امید ابراهیمی، تیم فوتبال الدحیل توانست که شکست یک بر صفر مقابل الشمال را با پیروزی عوض کند. جایی که این تیم روی درخشش دو بازیکن خارجی خود یعنی فیلیپ کوتینیو و مایکل اولونگا سه بر یک از سد میمان خود گذشت.

اتفاق خنده‌دار در قطر: VAR تصمیم خود را رد کرد

به گزارش ورزش سه، این لحظه ارسال بوضیاف به اسماعیل محمد است. در پایین تصویر یونس الحناش مدافع فرانسوی الشمال دیده می‌شود که چندین متر آفساید را پر کرده است.حتی در لحظه ارسال پاس اسماعیل محمد به اولونگا و گلزنی این بازیکن کنیایی نیز به وضوح مشخص است که مهاجم الدحیل عقب‌تر است.

اتفاق خنده‌دار در قطر: VAR تصمیم خود را رد کرد

اما اتفاق عجیب و خنده داری که در این مسابقه رخ داد، به لحظه به ثمر رسیدن گل سوم الدحیل برمی‌گردد. در دقیقه 89 بود که کریم بوضیاف در میانه‌های زمین خودی با یک پاس زیبا و تماشایی اسماعیل محمد را از سمت راست به حرکت انداخت.

در شرایطی که یونس الحناش مدافع فرانسوی الشمال نزدیک به پنج تا شش متر آفساید را پر کرده بود، اسماعیل محمد توانست با نفوذ از میان مدافعان حریف، وارد محوطه جریمه شده و با یک پاس در عرض، اولونگا را با دروازه خالی روبرو کند که مهاجم کنیایی به راحتی و با یک ضربه بغل پا گل سوم تیمش را به ثمر رساند.

اتفاق خنده‌دار در قطر: VAR تصمیم خود را رد کرد

با این حال داور برای بررسی صحنه با اتاق VAR در تماس بود.در کمال تعجب، سلمان احمد فلاحی داور مسابقه به نشانه آفساید، این گل را مردود اعلام کرد.

اتفاق خنده‌دار در قطر: VAR تصمیم خود را رد کرد

در حالیکه در همان تصاویر عادی نیست مشخص بود که یونس الحناش چندین متر آفساید را پر کرده، اما این صحنه برای بازبینی به VAR رفت و در کمال تعجب حدود پنج دقیقه از زمان بازی را نیز گرفت. مشخص نبود که چرا کمک داوران ویدیویی مشغول بررسی این صحنه واضح بودند چرا که حتی روی صحنه دوم که اسماعیل محمد توپ را برای اولونگا ارسال کرد نیز مهاجم کنیایی چند متری از او عقب‌تر بود با این حال این صحنه باعث توقف زیادی در زمان مسابقه شد.

اتفاق خنده‌دار در قطر: VAR تصمیم خود را رد کرد

در شرایطی که بازیکنان الشمال قصد آغاز بازی را داشتند، داور برای بررسی دوباره صحنه، بازی را متوقف کرد.

اتفاق عجیب‌تر زمانی رخ داد که سلمان احمد فلاحی داور مسابقه پس از پنج دقیقه و بررسی صحنه، به نشانه آفساید و مردود اعلام شدن گل اولونگا، دست خود را بالا برد که این موضوع باعث تعجب بینندگان تلویزیونی شد که تصاویر لحظه ارسال پاس را دیده بودند.

در حالی که بازیکنان الشمال قصد داشتند بازی را آغاز کنند، این داور به آنها اعلام کرد که برای بررسی بیشتر این صحنه نیاز به زمان هست و پس از آن بود که کمک داور VAR به سلمان احمد فلاحی اعلام کرد این گل در شرایط سالم به ثمر رسیده و به همین دلیل او تصمیم قبلی خود را لغو کرد و این گل را مورد پذیرش قرار داد.

اتفاق خنده‌دار در قطر: VAR تصمیم خود را رد کرد

در حالیکه گل اولونگا در دقیقه 88:27 به ثمر رسیده بود، داور پس از نزدیک به پنج دقیقه توقف دیدار بابت بررسی صحنه ای که بسیار واضح بود، مجددا در سوت خود دمید.او بالاخره این گل را مورد پذیرش قرار داد تا تیم داوری شب عجیبی را سپری کرده باشد.

اتفاق خنده‌دار در قطر: VAR تصمیم خود را رد کرد

بسیاری از کاربران قطری در فضای مجازی بابت تاخیر عجیب و توقف پنج دقیقه‌ای در بررسی صحنه‌ای که بسیار واضح بود، از تیم داوری این مسابقه انتقاد کرده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان