تعبیر خواب شرایط معبر

۱- خیر خواه باشد

۲- علیم و دانا باشد

۳- دشمن و کینه توز و منافق نباشد.

 

زیرا آنها  چنان تعبیر می کنند که موافق خواسته خود آنها است معبر باید قدرت تشخیص زیادی داشته باشد. موقعیت خواب بیننده را بشناسد که در تعبیر خواب مؤثر است.

 

شخصی خدمت حضرت صادق(ع) رسید و گفت خواب دیدم که خورشید از سر و بدنم طلوع کرده امام علیه السلام خوابش را تعبیر کرد. اما او گفت می گویند خورشید اقتدار ملک و مملکت است. فرمود: تو از آنها که خلیفه می شوند نیستی و نه سابقه خلافت در آباء و اجدادت وجود داشت. کدام خلافت و فرمانروایی بهتر از این است که نور ایمان داشته باشی که به امید آن وارد بهشت شوی. آنها در علم تعبیر اشتباه می کنند عرض کردم صحیح می فرمایید.

 

تشخیص موقعیت یکی از شرایط مهم تعبیر است ملاحظه می کنید

 

امام علیه السلام خواب دو نفر را که یک نوع خواب دیده بودند چگونه تعبیر و تفسیر می فرماید هر دو خواب دیده بودند مشغول رفتن به کربلا هستند. یکی اذان می گوید و آن دیگری نیز اذان گفت.به اولی فرمود تو به مکه خواهی رفت. با استفاده از ایه" وَ اَذِنَ فی النّاسِ للحَجِّ یا توُک َرُجالا" به دومی فرمود دزدی خواهی کرد با استفاده از " و اذن مؤذن یا ایتها العیر انکم لسارقون"

 

تشخیص این موارد و فرق بین آن دو گذاشتن، فقط در اختیار معصوم است اینها نکات و وقایعی است که افراد عادی سر از آن در نمی آورند مسئله دیگر که اهمیت به علم تعبیر می دهد و اطلاعات ما را در علم. تعبیر بسیار کم و کوتاه نشان میدهد تشخیص موقعیت خواب بیننده است و تطبیق تعبیر با مورد خاص است

 

امام صادق (ع) فرمود: کسی که در خواب ببیند داخل حرم کعبه شده ولی می ترسد، او ایمن خواهد بود که خداوند در قرآن کریم می فرماید " حَّرماً آمِنّا" .

 

معلوم می شود یکی از طرق تعبیر تطبیق با آیات قرآن است

 

در مورد کسی که خود را در شام ببیند فرمود برکات و نعمتهایی به او میرسد که در قرآن کریم می فرماید: " و جَعَلْنا بَیْنَهُمْ وَ بَیْنَ القری التی بارَکنا فیها" منظور شام است.

 

و از این داستان تطبیق با آیات را بسیار مؤثر می نماید.

 

گویند مهدی پسر منصور دوانقی در خواب دید رویش سیاه شده به معبران مراجعه کرد گفتند. ما از تعبیر این خواب عاجزیم. خوب است ( ابراهیم بن عبدالله) کرمانی را احضار کنید و از او تعبیر بجویی مهدی همین کار را کرد. ابراهیم گفت خداوند به تو دختری خواهد داد. از او پرسیدند به چه دلیل می گویی؟ گفت به دلیل این آیه "وَ اِذا بُشِّرَ اَحَدُهُم بالانثی ظلّ وجهه مسوداً و هو کَظیم"(سوره نحل، آیه 58) در همان روز برای او دختری متولد شد مهدی ده هزار درهم به او بخشید و هزار درهم دیگر هم موقع تولد بخشید.

 

یکی از آقایان علماء می فرماید: شخصی به من مراجعه کرد و خوابی را نقل نمود که تعبیر آن خواب به دزدی اشاره داشت " مثل اذان گفتن" اما من او را مرد دزدی تشخیص ندادم و خیال می کردم آدم خوبی است. بالاخره گفتم ممکن است بدت بیاید این خواب تو دلیلی است بر اینکه سرقت کرده ای. گفت آقا همینطور است . مادر زن و پدر زنم رفتند مسافرت. من خانه آنها را نگه می داشتم یک روز رختخواب را باز کردم دیدم داخل رختخواب مقداری طلا آلات است. برداشتم اما بعد از برگشتن از مسافرت احتمال نمی دادند . که من باشم دیگری را متهم کردند. که الان او در محاکمه است گفتم: به هر صورت باید یک کاری بکنی لااقل دیگری را از این گرفتاری خارج کنی.

 

البته اتفاقات خیلی زیاد است که به تدوین و نگارش نیاز نیست ولی ما به این مقدار فعلا بسنده می کنیم.

 

تعبیرخواب
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان