کمبود امکانات برای ایثارگران، چشمگیر است

۴۰۰۰تخت برای بیش از ۳میلیون ۳۰۰ هزار نفر!

جعفری گفت: جامعه هدف بنیاد شهید ۳۳۰۰۰۰۰ نفر است اما فقط ۴۰۰۰ تخت شب امکان داریم و طبیعی است که نمی‌توانیم همه را پاسخ بدهیم و ایجاد کیف پول، این امکان برای همه مهیا خواهیم کرد تا...

به گزارش مشرق، نشست خبری دکتر میثم جعفری، رییس سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر در هتل هویزه تهران برگزار شد.

در این نشست، دکتر جعفری ضمن اشاره به سابقه تشکیل مؤسسه ایثار در دولت آقای احمدی‌نژاد و تجمیع موسسات خدماتی در بنیاد شهید گفت: در این موسسه 271 موقعیت ارایه خدمات برای جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا داریم و خدماتی همچون آبدرمانی، خدمات چند منظوره، رستوران، سالن پذیرایی، سالن اجتماعات و غیره به جامعه ایثارگری ارائه می‌شود.

وی افزود: در سال 1402 صد و بیست میلیارد تومان خدمات رایگان به خانواده معزز ایثارگران داده شده و 247300 نفر خدمات گرفته‌اند.

جعفری ادامه داد:‌ تعدادی از مراکز ما در طول سالیان ساخته شده و فرسوده شده بوده که حدود 25 میلیارد تومان قرارداد بستیم تا این مراکز به چرخه برگردد. این موسسه سودآور هم شده و توانسته‌ایم همه مخارج را تامین کنیم. ما در استان‌های غربی و شمالی امکانات اردویی هم داریم که به جامعه هدف خدمترسانی می‌کند.

دکتر جعفری درباره شرکت شاهدان کوثر و ارائه خدمات گردشگری و تفریحی نیز توضیحاتی داد و گفت: در سال 1402 پانزده هزار نفر با وام 60 میلیارد تومان به سفر عتبات رفته‌اند و ما نیمی از هزینه را پرداخت کردیم.

وی افزود: میزبان خانواده معزز شهدا بودیم و امسال 266 هزار شب در قالب اردوهای سه روزه خدمات دادیم که در سال گذشته 95 هزار شب بوده است. بقیه خدمات را هم از طریق آژانس مسافرتی شاهدان کوثر ارائه می‌کنیم. ما برای این خدمات، نیازمند یک شرکت تخصصی بهره‌برداری از هتل بودیم که گروه هتل‌های کوثر را تأسیس کردیم که هتل‌های سه ستاره و چهار ستاره را زیر پوشش داریم.

رییس سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر گفت: 1700 تخت در گروههای هتل کوثر و 1700 تخت در موسسه ایثار داریم که به جامعه ایثارگردنا خدمات ارائه می‌کند. خدمات این هتل‌ها تا هشت ماه گذشته آنلاین نبودند و گروه هتل‌های کوثر اولین هتل‌های دولتی است که تحت وب اداره می‌شود.

وی تصریح کرد: برای ارایه خدمات دچار مشکلاتی بودیم اما با موافقت رییس بنیاد شهید، شاهدسیر راه‌اندازی شد که همه خدمات از طریق این سامانه ارایه می‌شود. در این سامانه، هر ایثارگر کیف پولی دارد که می‌تواند از آن استفاده کنند و تسهیلاتی از طریق بانک دی و بانک‌های دیگر ارایه می‌شود تا فقط در حوزه گردشگری هزینه شود.

جعفری گفت: جامعه هدف بنیاد شهید 3300000 نفر است اما فقط 4000 تخت شب امکان داریم و طبیعی است که نمی‌توانیم همه را پاسخ بدهیم و ایجاد کیف پول، این امکان برای همه مهیا خواهد کرد تا از امکانات سایر هتل‌ها و خدمات مسافرتی هم بهره ببرند.

وی ادامه داد: بنا داریم6 مرکز اقامتی را به هتل چهارستاره تبدیل کنیم. 16 مرکز را هم در حال تکمیل داریم تا خدمات بهتری به جامعه هدف ارائه کنیم ارایه کنیم.

رییس سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر در پایان خاطرنشان کرد: برای اولین بار برای هتلداری هویتی را ایجاد کرده‌ایم که هتل‌ها، مراکزی برای ارایه خدمات سلامت و خدمات فرهنگی باشند. مثلا اولین کتابخانه را با 1500 کتاب و دسترسی به نرم افزارهای کتابخوان در کلاس هتلی و در هتل خورشید مشهد با حضور وزیر ارشاد افتتاح کردیم و این کار را در هتل‌های 5 ستاره کشور ادامه خواهیم داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان