رئیس سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد؛

منع تغییرکاربری خانه‌های صنایع دستی/احداث فروشگاه زنجیره ای

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از راه اندازی فروشگاه های زنجیره‌ای برای صنایع دستی در همه استان ها خبر داد.

منع تغییرکاربری خانه‌های صنایع دستی/احداث فروشگاه زنجیره ای

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا احمدی پور در مراسم تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره صنایع دستی فجر که امروز 13 بهمن ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، گفت: برای این که از شرایط بحرانی عبور کنیم و به یک اقتصاد پایدار برسیم و همچنین برای آنکه بتوانیم با سرمایه گذاری اندک بهره بیشتری ببریم و برای خانواده‌ها کارآفرینی کنیم با ید به صنایع دستی توجه بیشتری داشته باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از عزم جدی دولت برای حمایت از فرآورده‌های دستی خبر داد و افزود: دولت بر آن است تا از صنایع دستی بیشتر از گذشته حمایت کند. صنعتگران هم باید به کیفیت آثار خود توجه داشته باشند، همچنین باید کارهای خود را به روز و از بسته بندی مناسبی برای آثار خود استفاده کنند.

احمدی پور برطرف شدن مشکل بیمه هنرمندان اشاره و بیان کرد: یکی از مشکلات جدی هنرمندان صنایع دستی مسئله بیمه آنهاست گرچه برخی موضوعات خارج از اراده  سازمان میراث فرهنگی است اما این سازمان با جدیتی بیشتر از قبل در حال پیگیری و رفع این مشکل هنرمندان است.

معاون رئیس جمهور از راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای صنایع دستی در استان‌های مختلف خبر داد و گفت: ما همچنین بر آنیم که درهر استان یک فروشگاه صنایع دستی راه اندازی کنیم. یکی دیگر از مواردی که به آن توجه خواهد شد تشکیل بازارچه های صنایع دستی در پایانه مناطق آزاد است. برای مثال نخستین بازارچه در پایانه اروند، استان خوزستان شکل گرفته است.

احمدی پور یکی دیگر از مشکلات هنرمندان صنایع دستی را تغییر بنای خانه های صنایع دستی عنوان کرد و افزود: طی ماه های گذشته سازمان ها و نهادهای مختلف خواهان تغییر کاربری خانه‌های صنایع دستی چون خانه حیرانی در یزد، یا شهرها یا استان های دیگر شدند. ما در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تلاش می کنیم تا امکان تغییر کاربری برای این خانه‌ها وجود نداشته باشد تا هنرمندان با آرامش و امنیت خاطر بیشتری در این مراکز به تولید و آموزش صنایع دستی بپردازند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به راه اندازی نخستین موزه سنگ در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: عصر امروز 13 بهمن ماه راهی استان خراسان رضوی هستم تا از نخستین موزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در این استان بهره برداری شود. چرا که مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی انتخاب شده است.

احمدی پور یکی دیگر از اقدامات خوب معاونت صنایع دستی را برگزاری نمایشگاه در مدارس دانست و افزود: ما باید دانش آموزان خود را با اهمیت صنایع دستی و روند شکل گیری آن آشنا کنیم. برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در مدارس این امکان را در اختیار بچه ها قرار می دهد که با رشته های مختلف صنایع دستی آشنا شوند.

معاون رئیس جمهوری در پایان گفت: این نخستین جشنواره صنایع دستی فجر است که در خانه هنرمندان برگزار شده، سال آینده این نمایشگاه در شهرها و مراکز بیشتری برپا خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان