انتقاد جالب وزیر امور خارجه مولداوی: بودجه دفاعی این کشور از رئال مادرید کم تر است!

وزیر خارجه کشور مولداوی به شیوه‌ای جالب از بودجه دفاعی این کشور انتقاد کرد.

وزیر امور خارجه مولداوی در انتقاد از کسری بودجه دفاعی این کشور، نام باشگاه رئال مادرید را به زبان آورد.

به گزارش طرفداری، وزیر خارجه کشور مولداوی به شیوه‌ای جالب از بودجه دفاعی این کشور انتقاد کرد.

مولداوی نزد اکثر هواداران رئال مادرید، نامی آشنا و خاطره‌انگیز است؛ چرا که دو سال پیش، کهکشانی‌ها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با شِریف تیراسپول، نماینده این کشور روبرو شدند و یکی از بازی‌ها را به شکلی باورنکردنی واگذار کردند. پیروزی شریف مقابل رئال مادرید پرافتخار، قطعاً ارزشمندترین برد تاریخ مولداوی در حیطه فوتبال باشگاهی است و تا سال‌ها و دهه‌ها در یاد مردمان این کشور نقش خواهد بست.

حال سوژه روز فوتبال اروپا به اظهار نظر جالب یکی از مقامات سیاسی مولداوی مربوط می‌شود. پوپسوی میهای، وزیر امور خارجه این کشور در گفت‌وگویی با شبکه RTVI، در انتقاد از وضعیت بودجه دفاعی مولداوی گفت: در بخش دفاعی اصلا اوضاع خوب نیست. بودجه دفاعی کشور ما از باشگاه رئال مادرید هم کم‌تر است! نه‌تنها رئال مادرید، بلکه شاید از باشگاه‌های کوچک‌تر از رئال هم بودجه کم‌تری داشته باشیم.

 یکی از خبرنگاران معروف کشور مولداوی نیز در تأیید سخنان وزیر امور خارجه، توییت زیر را منتشر کرد: پوپسوی میهای (وزیر امور خارجه مولداوی) راست می‌گوید. بودجه دفاعی کشور ما کم‌تر از رئال مادرید است، تقریباً یک‌چهارم! در مولداوی ما فقط می‌توانیم 100 میلیون یورو به حوزه دفاعی تخصیص دهیم، در حالی که رئال مادرید دو سال پیش حدود 350 میلیون یورو صرفاً برای خرید بازیکن در اختیار داشت.

مولداوی، کشوری کوچک در شرق اروپا با مساحت 34 هزار کیلومتر مربع و 3.1 میلیون نفر جمعیت است که در همسایگی اوکراین و رومانی قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان