آقای کریمی! قیاس نوع مواجهه با بایدن و رییسی در آمریکا و ایران درست نیست

مداح سرشناس گفته در آمریکا کاری به بایدن ندارند وقتی رفتار عجیبی از او سر می زند ولی در ایران به آقای رییسی گیر می دهند چرا غلط خوانده. اتفاقا در آمریکا هم زیاد گیر می دهند و آقای کریمی ظاهرا خبر ندارد.

   عصرایران ؛ مصطفی داننده - محمود کریمی یکی از معروف‌ترین مداح‌های پایتخت در مراسم شب‌های ماه رمضان در مشهد گفته است: «‌رسانه را باختیم؛ بایدن با هوا و دیوار دست می‌دهد، کسی با او کاری ندارد، اما رییس جمهور خودمان را به خاطر غلط خواندن از روی کاغذ مسخره می‌کنند.»

در مورد این سخنان می‌شود به دو نکته اشاره کرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

   اول: تنها کسی که در این 4 سال بایدن را مسخره نکرده است، خواجه حافظ شیراز است. همین روزها حرف‌های ترامپ رقیب بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را ببیند تا متوجه شوید این نسیان عقل بایدن چقدر مورد تمسخر واقع می‌شود.

   مردم آمریکا و رسانه‌های این کشور هم بدون هیچ لکنت زبانی در مورد رفتار بایدن حرف می‌زنند و بسیاری از این سخنان استهزای رئیس جمهورشان است.

   محمود کریمی قیاس درستی نکرده است و به نظر می‌رسد چندان رسانه‌های غیرفارسی را مطالعه نمی‌کند و نمی‌بینید که گیوتین نقد چه بلایی سر بایدن آورده است. در رسانه‌های داخل کشور هم بارها فیلم‌های استهزای بایدن توسط ترامپ منتشر شده است، کاش حداقل آنها را می‌دید تا ببیند توهمات ذهنی بایدن چقدر مورد توجه است.

دوم: آقای کریمی که الحق صدای دل نشینی هم دارید، اینکه مردم انتظار داشته باشند رئیس جمهور کشورشان از روی کاغذ درست بخواند، عجیب است؟ اینکه آنها انتظار داشته باشند چند عدد ساده را بدون اشتباه بگویند، باخت است؟ نقد جملاتی که گاهی هیچ معنایی ندارد، غلط است؟

 شرایط کشور که مشخص است. از تابستان 1400 تا به امروز که به بهار 1403 رسیده‌ایم، وضعیت اقتصادی کشور وخیم‌تر شده است. قیمت دلار تصاعدی است. کمر مردم زیر تورم شکسته است. ( البته بنا بر استدلال آقای زاکانی شهردار تهران، اشکال از کمر مردم است نه تورم). وضعیت اجتماعی و فرهنگی هم که مشخص است و احتیاجی نیست در مورد آن حرف بزنیم چون مثل خورشید روشن است.

 حالا عجیب نیست که مردم انتظار دقت بیستری در گفتارها داشته باشند؟

 می‌دانید آقای کریمی، برخی از مردم می‌گویند عصر رئیسی تفاوتی با گذشته ندارد و چه بسا که بدتر هم شده اما حداقل قبلی‌ها سخنرانان خوبی بودند.

  مردم و رسانه ها را به خاطر نقد رییس دولتی که به عنوان دولت مردمی روی کار آمده محکوم نکنید.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان