شرکت چینی خودروهای الکتریکی اکسپنگ اعلام کرد که قصد دارد یک برند ارزانتر را راهاندازی کند و وارد یک بخش رقابتی بزرگ در میان رقابت شدید قیمت در صنعت خودروهای برقی شود.
به گزارش ایسنا، هی شیائوپنگ، مدیرعامل اکسپنگ در یک رویداد صنعتی در پکن اظهار کرد که مدلهای این برند که قرار است در ماه آینده عرضه شوند، بین 100 هزار یوان تا 150 هزار یوان (14 هزار تا 21 هزار دلار) قیمت خواهند داشت. این در مقایسه با محدوده 200 هزار تا 300 هزار یوان است که در آن سازندگان خودروهای برقی ممتاز معمولاً خودروهای خود را قیمت میدهند.
رقابت در بازار خودروهای برقی چین تشدید شده است زیرا شرکتها برای کاهش قیمتها رقابت میکنند و بیوایدی رهبر بازار دور عمیقتری از کاهش قیمتها را رهبری میکند.
اکسپنگ که بهطور متوالی مدلهایی را تحت این برند معرفی میکند که نامی از آنها نبرده است و هر کدام دارای سطوح مختلفی از قابلیتهای رانندگی هوشمند هستند. این برند جدید به ایجاد اولین خودروی رانندگی با کمک هوش مصنوعی برای جوانان اختصاص دارد.
طبق گزارش انجمن خودروهای مسافری چین، فروش خودروهای برقی با باتری در چین در دو ماه اول سال از 20.8 درصد در کل سال 2023 به 18.2 درصد کاهش یافت.