بیزنس اینسایدر: انگلیس و ازبکستان در قعر جدول سلامت روانی جهان

البته انگلیس تنها کشور غربی ثروتمندی نبود که عملکرد ضعیفی در این شاخص داشته و این گزارش اشاره کرده که این الگو نشان می‌دهد که "ثروت بیشتر و توسعه اقتصادی لزوما به رفاه روانی بیشتر منجر نمی‌شود."

بر اساس یک شاخص جدید رفاه جهانی، کشور بریتانیا (پادشاهی متحده) به لحاظ شاخص سلامت روان دومین کشور بدبخت در جهان است.

به گزارش عصرایران به نقل از پایگاه خبری "بیزنس اینسایدر"، بر اساس گزارش بنیاد (آمریکایی) علوم اعصاب - Sapien Labs – که چهارمین گزارش سالانه خود را پس از آغاز همه گیری کرونا منتشر کرده، مردم بریتانیا به لحاظ سلامت ذهنی و روانی دومین کشور بدبخت و ناراحت جهان هستند.

در این رده بندی تنها کشور ازبکستان وضعیت بدتری از انگلیس دارد و حتی بسیاری از کشورهای جنگ زده به لحاظ وضعیت سلامت روان مردمی از انگلیس وضعیت بهتری دارند.

این گزارش با جمع آوری پاسخ های حدود 500 هزار نفر از مردم در 71 کشور دنیا جمع بندی شده است. سوال های این پرسشنامه با هدف بررسی چگونگی تاثیر " حالات درونی افراد بر توانایی عملکرد آنها در زمینه زندگی" تنظیم شده است.

سپس به کشورها نمره ضریب سلامت روانی (MHQ) از 100 تا 200 داده  می شود و هر چه این امتیاز بالاتر باشد، به معنای بالاتر بودن رضایت مردم آن کشور است.

در سال 2023، بنیاد علوم اعصاب در گزارش خود اعلام کرد که میانگین امتیاز در مجموع کشورها 65 بوده است.

بریتانیا امسال امتیاز ضعیف 49 را کسب کرد، در حالی که برای مثال رتبه ایالات متحده آمریکا 7 پله از میانگین جهانی بالاتر بوده و امتیاز 72 را به دست آورده است. 

سه کشور اول در این رده بندی که بالاترین امتیاز را به دست آورده اند به ترتیب عبارتند از : جمهوری دومینیکن، سریلانکا و تانزانیا.

رتبه انگلیس در رده بندی امسال با توجه به برخی دیگر از کشورهایی که در پایین تر از آن قرار دارند، حتی بدتر به نظر می رسد.

اوکراین علیرغم درگیر بودن در جنگ امتیاز 60 را به دست آورده و کشور یمن نیز با وجودی که در دهه گذشته با یک جنگ ویرانگر و محاصره و قحطی مواجه بوده با امتیاز 59 از انگلیس 10 رتبه بالاتر است. 

البته بریتانیا تنها کشور غربی ثروتمندی نبود که عملکرد ضعیفی در این شاخص داشته و این گزارش اشاره کرده که این الگو نشان می‌دهد که "ثروت بیشتر و توسعه اقتصادی لزوما به رفاه روانی بیشتر منجر نمی‌شود."

انگلیس دومین کشور بدبخت جهان شد

داده‌های این گزارش نشان می دهد که برخی از عوامل کلیدی موثر بر تضعیف سلامت روان شامل داشتن یک گوشی هوشمند در سنین پایین، خوردن غذاهای بسیار فرآوری‌شده و "بهم ریختن" روابط است.

این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که امتیازات کشورها در شاخص سلامت روان از زمان همه‌گیری کووید-19 کاهش یافته است و هنوز هیچ نشانه‌ای از حرکت به سمت سطوح پیش از همه‌گیری کرونا وجود ندارد.

این گزارش افزود که شدیدترین افت در رفاه روانی در افراد زیر 35 سال بوده است.

چرا انگلیسی ها اینقدر احساس بدبختی می کنند؟

بریتانیا در سال‌های اخیر با "بحران هزینه‌های زندگی" و هزینه‌های فزاینده برای غذا، پرداخت قبوض و اجاره خانه مواجه بوده است.

اعتماد مردم به سیاستمداران نیز پس از مجموعه‌ای از رسوایی‌ها و پیامدهای برگزیت، مسلما به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان