قانونی برای کاهش سربازی و تعیین تکلیف مشمولان غایب

نماینده کرج: براساس مصوبه مجلس در ماده ۱۰۲ برنامه ۵ ساله هفتم که به تائید شورای نگهبان رسید، ستاد کل نیروهای مسلح در طول اجرای برنامه هفتم پیشرفت، نسبت به کاهش خدمت سربازی به میانگین ۱۴ ماه و تعیین تکلیف مشمولان غایب، اقدام می‌کند.

نماینده کرج در مجلس با اشاره به موافقت شورای نگهبان با مصوبه کاهش دوره سربازی، اظهار کرد: با این قانون مشمولان غایب تعیین تکلیف می‌شوند.

مهدی عسگری نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به موافقت شورای نگهبان با مصوبه کاهش دوره سربازی و تعیین تکلیف مشمولان غایب، اظهار کرد: براساس مصوبه مجلس در ماده 102 برنامه 5 ساله هفتم که به تائید شورای نگهبان رسید، ستاد کل نیروهای مسلح در طول اجرای برنامه هفتم پیشرفت، نسبت به کاهش خدمت سربازی به میانگین 14 ماه  (با احتساب مدت آموزشی و  نیز از طریق جایگزینی با سایر عضویت‌ها) و تعیین تکلیف مشمولان غایب، اقدام می‌کند.

وی در همین راستا افزود: این مصوبه به تعیین تکلیف مشمولان غایب توسط ستاد کل نیروهای مسلح و نیز دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارجی، با رعایت ماده 4 قانون خدمت وظیفه عمومی تاکید کرده است.

نماینده کرج در مجلس بیان کرد: همچنین با اجرای این مصوبه و در راستای سیاست‌های کلی جمعیت، مشمولان بالای 35 سالِ دارای 2 فرزند یا بیشتر، از خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان