تعیین افزایش ۳۵ درصدی حداقل حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان کارگری: کمی بیشتر از ۱۱ میلیون تومان!

حق اولاد از ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار به ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار ریال افزایش یافت. پایه سنواتی ثابت ماند (۲ میلیون و صد هزار تومان)، کمک هزینه اقلام مصرفی ۳۰۰ هزار تومان زیاد شد.

حداقل حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان کارگری در جلسه شورای عالی کار تصویب شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری کار (ایلنا) در جلسه امشب شورای عالی کار که با موضوع تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال 1403 تا ساعتی پس از بامداد در جریان است، ظاهراً دو ضلع نمایندگان دولت و کارفرمایان بر روی افزایش حقوق به نتیجه رسیده‌اند و قرار است بدون امضای نمایندگان کارگری عدد تعیین شده را اعلام کنند.

ظاهراً افزایش حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده 35٪ تعیین شده است و این عدد مورد تایید اعضای کارگری شورای عالی کار نیست.

جزئیات تصمیم جدید

در همین حال خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) هم گزارش داد: مطابق مصوبه شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران در سال 1403 نسبت به سال 1402 به میزان 35.3 درصد افزایش یافت. 

 میزان افزایش دستمزد سایر سطوح هم 22 درصد به اضافه رقم ثابت ماهانه 6 میلیون و 900 هزار و 780 ریال تعیین شد.

 با توجه به سایر آیتم‌های مزدی، حداقل دریافتی کارگران در سال آینده بیش از 11 میلیون تومان خواهد بود.

 براساس اعلام معاون وزیر کار، حق اولاد به تبع حداقل مزد از 5 میلیون و 308 هزار به 7 میلیون و 166 هزار ریال افزایش یافت. پایه سنواتی ثابت ماند (2 میلیون و صد هزار تومان)، کمک هزینه اقلام مصرفی 300 هزار تومان زیاد شد و از 1.1 میلیون تومان به 1.4 میلیون تومان افزایش یافت.

همچنین کمک هزینه مسکن 900 هزار تومان ثابت ماند و حق تاهل 500 هزار تومانی هم برای اولین بار به کارگران متاهل اعطا خواهد شد.

 نماینده جامعه کارگری در شورای عالی کار درباره مذاکرات امروز گفته بود: پیشنهاد جامعه کارگری برای مزد 1403 مبلغ 22 میلیون و 800 هزار تومان است.



 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان