انتقاد مردم از آلودگی صوتی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد

از نظر شرکت‌کنندگان در نمایشگاه این آلودگی صوتی و وجود صوت‌های بسیار مانع شکل‌گیری گفت‌وگویی مناسب بین افراد شده است.

رئیس مرکز افکارسنجی سازمان جهاددانشگاهی گفت: نگاه اجمالی که در خصوص نظرسنجی‌ها صورت گرفته است، بیشترین نقد در خصوص آلودگی صوت نمایشگاه بوده است، زیرا از نظر شرکت‌کنندگان این آلودگی صوتی و وجود صوت‌های بسیار مانع شکل‌گیری گفت‌وگویی مناسب بین افراد شده است.
 
راضیه آذرنیا در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: از یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت در این نمایشگاه فعالیت داریم و امسال ششمین سال فعالیت این مرکز در نمایشگاه قرآن است. ارزیابی‌های این مرکز در نمایشگاه از 2 بخش بازدیدکنندگان و غرفه‌داران انجام می‌شود و گزاراشات پس از اتمام نمایشگاه به وزارت ارشاد خراسان رضوی تحویل داده می‌شود.
 
وی تصریح کرد: خوشبختانه در این دوره‌های فعالیت، حداقل بازخورد ما مثبت بوده است و انتقادات و پیشنهادات بازدیدکنندگان و غرفه‌داران به صورت مستقیم در جلسات بیان شده است و رئیس ارشاد وقت هر دوره به صورت مستقیم پیگیر این موضوعات بوده‌اند.
 
طی آخرین نظرسنجی که در سال گذشته در خصوص نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت انجام شده است، اکثر بازدیدکنندگان و غرفه‌داران از مکان نمایشگاه که در پارکینگ حرم بود، ناراضی بودند و انتقاداتی داشتند؛ بنابراین باتوجه به ارسال و ابلاغ این گزارشات به وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، این تعبیر صورت گرفته است که امسال نمایشگاه در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار شود.
 
آذرنیا اظهار کرد: بازخوردی که تاکنون طی نظرسنجی‌ها برداشت شده این است که اکثر بازدیدکنندگان و غرفه‌داران از محل نمایشگاه رضایت داشتند و انتقاد خاصی در این باره صورت نگرفته است. اما لازم به ذکر است که در تمامی نمایشگاه‌ها پیشنهادات و انتقاداتی وجود دارد که پس از هر دوره نمایشگاه به اطلاع مسئولین می‌رسد.
 
وی ادامه داد: تاکنون 250 نظرسنجی از غرفه‌داران و 400 مورد از بازدیدکنندگان انجام شده است که طی این نظرسنجی تمامی موارد اجرایی و محتوایی مدنظر قرار گرفته شده است و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.
 
رئیس مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی افزود: با نگاه اجمالی که در خصوص نظرسنجی‌ها صورت گرفته است، بیشترین نقد در خصوص آلودگی صوتی نمایشگاه بوده است، زیرا از نظر شرکت‌کنندگان این آلودگی صوتی و وجود صوت‌های بسیار مانع شکل‌گیری گفت‌وگویی مناسب بین افراد شده است. لازم به ذکر است که نتایج نهایی این نظرسنجی هفته اول فروردین در اختیار اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی قرار می‌گیرد.

مشارکت مردم خراسان رضوی در انتخابات بیشتر از میانگین کشوری بود

وی در خصوص آخرین نظرسنجی ایسپا ادامه داد: آخرین نظرسنجی که قبل از نظرسنجی نمایشگاه انجام داده‌ایم، نظرسنجی در خصوص انتخابات بوده است که کیفیت نظرسنجی ما با واقعیت بسیار نزدیک بوده است. پیش‌بینی مرکز افکارسنجی سازمان جهاد دانشگاهی مشارکت 41 درصدی مردم بود، که مشارکت واقعی مردم هم 40.6 درصد شناسایی شد و این رقم تنها 0.4 درصد با پیش‌بینی ایسپا متفاوت بوده است. همچنین مشارکت خراسان رضوی به دلیل موقعیت مهم خود در کشور، همیشه بیشتر از میانگین کشوری بوده است.
 
آذرنیا ادامه داد: یکی از عناصری که باعث به وجود آمدن نظرسنجی صحیح و دقیقی می‌شود مهارت و تجربه پرسشگران است، پرسشگران ایسپا سال‌های زیادی تجربه دارند و آموزش‌های بسیاری دیده‌اند، بنابراین به همین دلایل نظرسنجی و پیش‌بینی ایسپا در اکثر موارد به صورت دقیق حاصل می‌شود. همچنین یکی دیگر از این علت‌ها این است که پرسشگران باید نمونه‌گیری درست و جامعی را انتخاب کنند و تنها به یک جامعه آماری کوچک و محدود بسنده نکنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان