اگر چربی خون دارید بخوانید

احمد اسماعیل زاده، در خصوص روزه داری در افراد دارای چربی خون یا تری گلیسرید بالا، گفت: بیماران مبتلا به اختلال در سطح چربی‌های خون (افزایش کلسترول، LDL، تری گلیسرید) با داشتن یک الگوی غذایی مناسب در سحر، افطار و شام می‌توانند به بهبود بیماری خود کمک کنند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت به روزه داری مبتلایان به چربی خون توصیه می‌کند که در فاصله افطار تا سحر 6 تا 8 لیوان آب بنوشند.

به گزارش مهر، احمد اسماعیل زاده در خصوص روزه داری در افراد دارای چربی خون یا تری گلیسرید بالا، گفت: بیماران مبتلا به اختلال در سطح چربی‌های خون (افزایش کلسترول، LDL، تری گلیسرید) با داشتن یک الگوی غذایی مناسب در سحر، افطار و شام می‌توانند به بهبود بیماری خود کمک کنند.

وی افزود: برای این بیماران نیز همانند افراد سالم توصیه می‌شود که سحری، افطار و شام صرف کنند و در فاصله افطار تا سحر 6 تا 8 لیوان آب بنوشند.

اسماعیل زاده ادامه داد: افراد مبتلا به هیپرکلسترولمی تمام ملاحظات رژیمی شأن را باید در تمامی وعده‌ها رعایت کنند. برای این افراد بهتر است وعده سحری حاوی 2 عدد خرما، شیر کم چرب (1.5 درصد چربی و کمتر) نان سبوس دار (سنگک، بربری، تافتون، نان جو کامل)، سبزی خوردن، پنیر، 2 عدد گردو، 3-2 عدد میوه فصل، آب لیمو ترش تازه باشد و از مصرف غذا‌های پرکلسترول و چرب باید پرهیز کنند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه استفاده از خوراک‌های حبوبات برای این بیماران نیز مفید است، افزود:، اما این افراد باید از مصرف تخم مرغ، نیمرو، املت، حلوا، زولبیا و بامیه پرهیز کنند.

اسماعیل زاده به هنگام افطار نیز، مصرف آب جوشیده ولرم، چای ولرم، بیسکویت سبوس دار، نان سبوس دار، سبزی خوردن، آب لیموترش تازه، 2 عدد خرما، گوجه فرنگی تازه، خوراک حاوی سبزیجات پخته شده مانند لوبیا سبز، هویج پخته شده، بروکلی یا کرفس پخته شده و کدو سبز آب پز که با آب لیمو یا ماست طعم داده می‌شود نیز توصیه می‌شود.

وی گفت: در این بیماران توصیه می‌شود بعد از افطار، دو عدد میوه فصل به همراه یک قاشق غذاخوری سر صاف آجیل سویای بی نمک و 7-5 عدد بادام خام (بی نمک) مصرف شود. در وعده شام نیز بهتر است تمامی پرهیز‌های رژیمی در حالت عادی لحاظ شود و یک شام سبک که به روش آب پز، بخارپز و پخت در فر آماده شده استفاده شود و از مصرف غذا‌های سرخ کرده و پرچرب پرهیز شود.

اسماعیل زاده افزود: همچنین توصیه می‌شود به همراه شام یک کاسه کوچک ماست کم چرب به همراه 50 گرم شوید و کدوی خام رنده شده در آن مصرف شود؛ قبل از خواب نیز یک عدد سیب با پوست بهتر است استفاده شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان