اعدام یک ناتوان ذهنی در آمریکا

اداره اصلاح و تربیت جورجیا روز پنجشنبه و در بیانیه‌ای اعلام کرد اعدام ویلی پای که اولین مورد اعدام در ایالت جورجیا در بیش از چهار سال گذشته به شمار می‌رود، با تزریق سم و در ساعت ۱۱:۰۳ شب در زندانی واقع در جنوب آتلانتا انجام شد.

ایالت جورجیای آمریکا فرد محکومی به نام «ویلی پای» را که به خاطر قتل زنی در سال 1993 مجرم شناخته و به مرگ محکوم شده بود، اعدام کرد.

به گزارش ایسنا، اداره اصلاح و تربیت جورجیا روز پنجشنبه و در بیانیه‌ای اعلام کرد اعدام ویلی پای که اولین مورد اعدام در ایالت جورجیا در بیش از چهار سال گذشته به شمار می‌رود، با تزریق سم و در ساعت 11:03 شب در زندانی واقع در جنوب آتلانتا انجام شد.

اعدام ویلی پای 59 ساله، پس از رد آخرین درخواست تجدیدنظر او در اواخر روز چهارشنبه توسط دیوان عالی ایالات متحده اجرا شد. در یک دادخواست عفو و پرونده‌های مختلف دادگاه، ویلی پای و وکلای او با استناد به ناتوانی ذهنی، مشکل تربیتی و کمک ناکارآمد مشاوران، برای نجات جان او استدلال کرده بودند.

ویلی پای
ویلی پای

بر اساس اطلاعات مرکز غیردولتی اطلاعات راجع به مجازات اعدام، اعدام ویلی پای اولین بار از ژانویه 2020 در ایالت جورجیا است. کانون وکلای آمریکا گفته است که اعدام‌ها در نتیجه همه‌گیری کووید-19 در آنجا متوقف شده بود.

ویلی پای در سال 1996 به قتل، آدم‌ربایی همراه با جراحت بدنی، سرقت مسلحانه و تجاوز به عنف در پرونده قتل «آلیشیا لین یاربرو» محکوم شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان