ترکیب احتمالی تیم ملی در اولین بازی سال جدید

تیم ملی پس از جام ملت‌های آسیا برای اولین مرتبه در یک دیدار رسمی به میدان می‌رود و این شروع کار سخت امیر قلعه‌نویی در نتیجه گرفتن و نسل‌سازی به شمار می‌رود.

 تیم ملی از ساعت 19:30 دقیقه در سومین دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی در حالی به مصاف ترکمنستان می‌رود که در دیدار اول مقابل هنگ‌کنگ در ورزشگاه آزادی موفق به کسب پیروزی 4 بر صفر شده و در دیدار دوم که انتقادات زیادی را پیش از ورود به جام ملت‌ها به امیر قلعه‌نویی وارد کرد، در تاشکند با نتیجه 2 بر 2 متوقف شد.

به گزارش ورزش سه، سومین مسابقه برابر ترکمنستان که چند روز دیگر در خاک این کشور تکرار می‌شود، اگرچه دیدار آسانی برای فوتبال ایران به شمار نمی‌رود، اما وقتی بدانیم که انتظارات برای استفاده از بازیکنان جوان‌ فزونی گرفته و در عین حال اهالی فوتبال نتیجه نگرفتن را هم برنمی‌تابند، مشخص می‌شود که کار امیر قلعه‌نویی اصلا ساده نیست.

با این وصف انتظار می‌رود سرمربی تیم ملی به همراه دستیارانش ترکیبی 11 نفره متشکل از بازیکنان جوان و باتجربه را در مصاف با ترکمنستان وارد زمین کند.

ترکیب احتمالی تیم ملی در اولین بازی سال جدید

خط دروازه با علیرضا بیرانوند
در خط دروازه با توجه به مصدومیت پیام نیازمند، شانس حضور دوباره بیرانوند در چارچوب دروازه اصلا کم نیست. با این حال نفراتی نظیر حسین حسینی، حسین پورحمیدی و آرشا شکوری 17 ساله هم در دسترس هستند.

بولت پرسپولیسخط دفاعی؛ جوان‌ها وارد می‌شوند
در قلب خط دفاعی به نظر می‌رسد حداقل یکی از میان سامان فلاح و امین حزباوی در ترکیب اصلی قرار بگیرد. قرار گرفتن یکی از این دو مدافع جوان در کنار یک مهره باتجربه نظیر کنعانی‌زادگان در روز غیبت شجاع خلیل‌زاده محتمل است. 

در پست دفاع راست صالح حردانی از بازیکنان مورد نظر قلعه‌نویی برای مسابقات حساس آینده است و احتمالا از مصاف با ترکمنستان انتظارات کادر فنی از او بیشتر می‌شود و البته فرصت بیشتری هم به او داده خواهد شد.

در پست دفاع چپ ابوالفضل جلالی و میلاد محمدی در دسترس کادر فنی قرار دارند و احتمال استفاده از یک مهره با تجربه برای ایجاد توازن در خط دفاعی 4 نفره اصلا کم نیست.

ترکیب احتمالی تیم ملی در اولین بازی سال جدید

بولت پرسپولیسخط میانی 4 نفره، فرصت به قایدی و قلی‌زاده 
در پست هافبک دفاعی سعید عزت‌اللهی و سامان قدوس به احتمال فراوان در ترکیب اصلی قرار خواهند گرفت. یک خط جلوتر در پست هافبک راست علی قلی‌زاده بازیکنی است که در جام جهانی آینده حساب ویژه‌ای روی او باز می‌شود و شرایط برای مهدی قایدی هم در روز مصدومیت مهدی ترابی و علیرضا جهانبخش مشابه است.

بولت پرسپولیسزوج خط حمله، مثل همیشه
اگرچه نفراتی نظیر محمدرضا آزادی و سعید سحرخیزان در راس خط آتش تیم به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند، اما به نظر می‌رسد شانس مهدی طارمی و سردار آزمون برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی بیشتر باشد و بازیکنان جوان در اردویی که شهریار مغانلو و رضا اسدی دو 10 گله لیگ برتر غایب هستند، باید از دقایقی که به آنها فرصت داده می‌شود نهایت استفاده را ببرند.

ایرانبا این وصف ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل ترکمنستان به شرح زیر قابل تصور است: 

علیرضا بیرانوند- میلاد محمدی، امین حزباوی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، صالح حردانی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، علی قلی‌زاده، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان