کشته شدن یک ایرانی در عملیات سرویس اطلاعاتی ترکیه

به گزارش خبرگزاری آناتولی، هدف قرار دادن و کشتن شهروند ایرانی در منطقه قندیل روی داد. منطقه کوهستانی قندیل در شمال شرقی کردستان عراق، در نزدیکی مرز ایران و ترکیه قرار دارد.

یک شهروند ایرانی در عراق به دست سرویس اطلاعاتی امنیتی ترکیه (میت)، کشته شد.

به گزارش عصرایران، این خبر را خبرگزاری دولت ترکیه (اناتولی) منتشر و اسم این شهروند ایرانی را "برزان حسن زاده" اعلام کرد.

آناتولی، این شهروند ایرانی را مسوول شاخه جوانان ایرانی حزب پ ک ک ( حزب کارگردان کردستان) معرفی کرده و گفته او به دست سرویس اطلاعاتی امنیتی ترکیه کشته شده است.

کشته شدن برزان حسن زاده شهروند ایرانی (چپ) به دست سرویس اطلاعاتی امنیتی ترکیه در کردستان عراق . دولت ترکیه او را به عضویت فعال در حزب پ ک ک متهم کرده بود.

کشته شدن یک ایرانی در عراق در عملیات سرویس اطلاعاتی ترکیه

 

دولت های ترکیه، بریتانیا، اتحادیه اروپا و امریکا "حزب کارگردان کردستان" ( پ ک ک ) فعال در مناطق جنوبی ترکیه را سازمان تروریستی می دانند. این حزب دارای فعالیت های مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه است. نیروهای پ ک ک علاوه بر جنوب ترکیه، در کردستان عراق و مناطق کردنشین شمال سوریه فعال هستند.

 به گزارش خبرگزاری آناتولی، هدف قرار دادن و کشتن شهروند ایرانی در منطقه قندیل روی داد. منطقه کوهستانی قندیل در شمال شرقی کردستان عراق، در نزدیکی مرز ایران و ترکیه قرار دارد.

هنوز هیچ مقام ایرانی یا عراقی در این باره اظهار نظر نکرده است.

آناتولی نوشت: "سازمان اطلاعات ترکیه طی عملیاتی در منطقه قندیل عراق، برزان حسن‌زاده، مسئول شاخه جوانان ایرانی گروه تروریستی پ.ک.ک/ک.ج.ک را از پای درآورد".
آناتولی اضافه کرد که او با  اسم رمز «تولهیلدان قندیل» در سال 2016 به پ ک ک پیوست و برای پ.ک.ک جذب نیرو می کرد.

 

حسن صبوری شهروند ایران در دی ماه به دست سرویس اطلاعاتی ترکیه (میت) در کردستان عراق کشته شد. خبرگزاری آناتولی ترکیه او را عضو پ ک ک توصیف کرده بود.

حسن صبوری عضو پ ک ک

این دومین شهروند ایرانی است که در ماه های اخیر در عملیات سرویس اطلاعاتی امنیتی ترکیه در کردستان عراق، مورد هدف قرار می گیرد و کشته می شود. در دی ماه گذشته، شهروند ایرانی به نام حسن صبوری در عملیات سرویس اطلاعاتی ترکیه در کردستان عراق کشته شد.
خبرگزاری آناتولی ترکیه در آن زمان او را "عضو ایرانی پ.ک.ک معرفی کرده بود که "فعالیت‌های جمع‌آوری اطلاعات و شناسایی علیه ترکیه انجام می‌داد".

آناتولی گفته بود صبوری در سلیمانیه عراق کشته شد. سلیمانیه بعد از اربیل، دومین شهر بزرگ کردستان عراق و محل تمرکز و حکمرانی حزب اتحادیه میهنی است.

ارتش و سرویس اطلاعاتی امنیتی (میت) ترکیه برای مقابله با پ ک ک ، به طور مستمر ،حملات و عملیات های نظامی در کردستان عراق انجام می دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان