بحران دریای سرخ تقاضای نفت را ۱۰۰ هزار بشکه افزایش داد

تهدید حمله یمن به کشتی‌هایی که از دریای سرخ عبور می‌کنند ۱۰۰ هزار بشکه در روز به تقاضای جهانی برای نفت افزوده، چون این نفتکش‌ها مجبورند مسیر طولانی‌تری را طی کرده و قاره آفریقا را دور بزنند.

مدیرعامل شرکت تجارت کالای ویتول گفت بحران دریای سرخ و طولانی‌تر شدن مسیر حرکت نفتکش‌ها از آسیا به اروپا 100 هزار بشکه در روز به تقاضای جهانی برای نفت افزوده است.

به گزارش تسنیم به نقل از اویل پرایس، تهدید حمله یمن به کشتی‌هایی که از دریای سرخ عبور می‌کنند 100 هزار بشکه در روز به تقاضای جهانی برای نفت افزوده، چون این نفتکش‌ها مجبورند مسیر طولانی‌تری را طی کرده و قاره آفریقا را دور بزنند.

راس هاردی، مدیرعامل شرکت تجارت کالای ویتول در حاشیه اجلاس سراویک گفت به خاطر شرایط دریای سرخ، مسافت کلی که کشتی‌ها در حال حاضر طی می‌کنند 3 درصد نسبت به گذشته افزایش یافته است.

تحلیلگران هشدار داده‌اند تغییر مسیر کشتیرانی از کانال سوئز به دماغه امید نیک بازارهای نفت را محدودتر کرده چون بیش از یک هفته به متوسط سفر بین آسیا و اروپا افزوده است.

شاید به همین دلیل باشد که آژانس بین‌المللی انرژی دورنمای تقاضای جهانی برای نفت را در آخرین گزارش خود افزایش داده است.

این آژانس در یادداشت خود با اشاره به تحولات غیر منتظره اعلام کرد تقاضا برای نفت 1.7 میلیون بشکه در روز در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته است.

از طرف دیگر، تمرکز بازار بر ظرفیت مازاد اوپک است که اخیراً به خاطر تمدید کاهش تولید این گروه افزایش یافته است. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان