گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با دبیرکل جهاد اسلامی / نخاله : توان و روحیه مقاومت عالی است

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو ایستادگی تاریخی مردم و مقاومت فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی را مورد تجلیل قرار داد و زیاد نخاله را در جریان آخرین رایزنی‌ها و تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در حمایت فلسطین قرار داد.

وزیر امور خارجه ایران و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در یک گفت‌وگوی تلفنی، آخرین تحولات میدانی و سیاسی فلسطین و غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از رایزنی تلفنی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، با «زیاد نَخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت‌وگو کرد.

نَخاله در این گفت‌وگو، ضمن ابلاغ‌ سلام‌های گرم‌ خود به امام خامنه‌ای و رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان به دولت و ملت ایران، آخرین وضعیت تحولات سیاسی و میدانی در فلسطین و غزه را تشریح کرد.

زیاد نخاله قدرت و توان و روحیه برتر مقاومت را پس از گذشت حدود 6 ماه از تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه عالی توصیف کرد و از تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و همچنین تلاش‌های «سید ابراهیم رئیسی» در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین تقدیر کرد. 

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، وحدت و انسجام میدانی میان گروه‌های مقاومت فلسطینی را رمز موفقیت و پیروزی ملت فلسطین در برابر ماشین کشتار دشمن صهیونیستی دانست و تاکید کرد هماهنگی میان گروه‌های فلسطینی به‌ویژه میان حماس و جهاد اسلامی در حمایت از اهداف ملی فلسطینی در مذاکرات سیاسی نیز نمود بارزی دارد. 

امیرعبداللهیان نیز در این گفت‌وگو ایستادگی تاریخی مردم و مقاومت فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی را مورد تجلیل قرار داد و زیاد نخاله را در جریان آخرین رایزنی‌ها و تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در حمایت فلسطین قرار داد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین بر ضرورت اقدام فوری نهادهای مسوول بین‌المللی در توقف کشتار مردم بی‌پناه و زنان و کودکان غزه و کرانه باختری و ارسال فوری و بدون محدودیت کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی برای کلیه ساکنان غزه در همه مناطق تاکید کرد.

امیرعبداللهیان افزود: «تحولات 6 ماه اخیر غزه، ماهیت ضدبشری صهیونیست‌ها و حمایت کاخ سفید از نسل‌کشی را برای نسل جوان و مردم جهان به‌خوبی به نمایش گذاشت. جهان به روشنی فهمید که دفاع از حقوق‌بشر و حقوق زنان و کودکان بازیچه سیاسی غرب است».

هنیه نیز در گفت‌وگو با امیرعبداللهیان، با تاکید بر روحیه و توان بالای رزمندگان مقاومت در ایستادگی در برابر ماشین جنگی و کشتار دشمن صهیونیستی، وضعیت انسانی به‌ویژه در شمال نوار غزه را بحرانی توصیف کرد و بر ضرورت اقدام فوری جامعه‌ جهانی در ارسال کمک‌های بشردوستانه برای ساکنان غزه و مقابله با سیاست اعمال قحطی و گرسنگی از سوی رژیم ضدانسانی صهیونیستی علیه ساکنان غزه به‌ویژه کودکان تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین آخرین وضعیت تلاش‌های سیاسی و منطقه‌ای برای توقف نسل‌کشی و تبادل اسرا را تبیین کرد و با اشاره به شروط حماس که مبتنی بر خواسته‌ مشروع ملت فلسطین است، به سنگ‌اندازی رژیم صهیونیستی در این مسیر اشاره کرد و مسوولیت هرگونه شکست مذاکرات را متوجه نتانیاهو و رژیم صهیونیستی دانست.

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با هنیه اظهار کرد: «برای جهان قابل درک است که نتانیاهو به پایان خط رسیده است و صرفا برای بقای خود دست و پا می‌زند. همان‌گونه که امام خامنه‌ای تاکید کردند، با ایستادگی مردم و مقاومت فلسطین، رژیم اسرائیل در باتلاق جنگ غزه گرفتار آمده است».

وزیر خارجه ایران با انتقاد جدی از شورای امنیت سازمان ملل، بر ضرورت اقدام فوری نهادهای مسوول بین‌المللی در توقف کشتار مردم بی‌پناه و زنان و کودکان غزه و کرانه فلسطین و ارسال فوری و بدون محدودیت کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی برای کلیه ساکنان غزه در همه مناطق تاکید کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان