امام جمعه قم : درباره حجاب قم باید پیشتاز باشد

«قم از گذشته تاکنون از نظر فرهنگی و معنوی سرمشق کشور و جهان بوده و هست و قم در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگ و حجاب و عفاف باید پیشتاز باشد و رعایت ظاهر دینی باید مورد توجه باشد.»

امام جمعه قم با اشاره به شعار سال گفت: اگر بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، باید موانع حضور مردم برطرف شود و این شعار رهبری برگرفته از قرآن و آموزه‌های دینی است.
 
به گزارش مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد گفت: نیمه ماه مبارک رمضان، میلاد با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام است که آن حضرت در نیمه رمضان در مدینه به دنیا آمدند و نام حسن از سوی پیامبر اسلام بر آن حضرت نهاده شد.
 
امام جمعه قم گفت: در شباهت امام حسن مجتبی علیه السلام به پیامبر اسلام و حضرت خدیجه روایتی نقل شده است و آن حضرت خود را شبیه‌ترین فرد به حضرت خدیجه (س) معرفی کردند.
 
وی گفت: حضرت خدیجه (س) هر آنچه داشت در راستای نشر معارف اسلام تقدیر پیامبر (ص) کرد و خداوند نیز در برابر این خدمت بزرگ حضرت زهرا سلام الله علی‌ها را به ایشان هدیه کرد.
 
آیت الله سعیدی ادامه داد: امام حسن علیه السلام فرمود خداوند ماه مبارک رمضان را برای سبقت گرفتن گروهی از دیگران در بندگی خداوند است.
 
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بیان کرد: قم از گذشته تاکنون از نظر فرهنگی و معنوی سرمشق کشور و جهان بوده و هست و قم در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگ و حجاب و عفاف باید پیشتاز باشد و رعایت ظاهر دینی باید مورد توجه باشد.
 
امام جمعه قم با بیان اینکه کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است افزود: دشمنان در این زمینه برنامه‌ها دارند و نباید با توطئه‌های دشمنان ساده برخورد کرد و همگان می‌بایست بر اساس وظیفه خود برخوردی قاطع و عبرت آموز داشته باشند.
 
وی اضافه کرد: انسان مسلمان باید در تمام عرصه‌ها به بهترین‌ها دست یابد و احوال گوناگون طبیعت پی در پی می‌آیند و در حال تغییر هستند و آمدن بهار درس و عبرتی است که نشان از خداوند متعال دارد.
 
آیت الله سعیدی افزود: اگر بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، باید موانع حضور مردم برطرف شود و این شعار رهبری برگرفته از قرآن کریم و آموزه‌های دینی است.
 
خطیب جمعه قم بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی مردم همواره جایگاه ویژه‌ای داشته اند و با اتکا به خداوند و مردم می‌توان مشکلات را پشت سر گذاشت.
 
آیت الله سعیدی گفت: جهش تولید زمانی رخ می‌دهد که مردم کالا‌های مورد نیاز خود را از تولید داخل تهیه کنند.
 
وی گفت: برخی‌ها به دنبال منافع حرام و غیر مشروع خود هستند که مزدوران دشمنان هستند و باید دست جاسوسان اقتصادی را از امور دخالت در کشور کوتاه شود.
 
امام جمعه قم با اشاره به وضعیت بحرانی غزه گفت: امروز وضعیت غیر انسانی در غزه فاجعه بشری است و نسل کشی در حال رخ دادن است و موشک‌های اسراییلی خانه‌های مردم غزه را به تلی از خاک تبدیل کرده است، اما مقاومت همچنان مقتدر ایستاده است و بینی صهیونیست‌ها را به خاک خواهد مالید.
 
خطیب جمعه قم بیان کرد: طوفان الاقصی خاموش شدنی نیست و دنیای آینده دنیا فلسطین خواهد بود و اسراییل از نقشه جهان محو خواهد شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان