۱۰ کشور امن ۲۰۲۴ کدامند؟ توزیع عادلانه ثروت، اقتصاد قوی، و سیستم‌های دولتی با نرخ فساد کم در امنیت کشورها موثر هستند (فیلم)

۱۰ کشور امن ۲۰۲۴ کدامند؟ عواملی مانند توزیع عادلانه ثروت، اقتصاد قوی، پلیس قدرتمند در اجرای قانون و سیستم‌های دولتی با نرخ فساد کم و اجرای درست قانون در ایجاد جوامع امن و امنیت در کشورها موثر هستند.

 

موسسه اقتصاد و صلح هر ساله  "شاخص صلح جهانی" را با داده‌هایی مانند میزان حرکت به سمت نظامی تر شدن، آزادی بیان، نرخ جرائم خشونت‌آمیز و جنسی، بلایای طبیعی، امنیت اجتماعی و درگیری‌های داخلی بررسی و معیارسنجی می‌کند و بر این اساس برخی از کشورها را در شمار امن‌ترین‌های جهان قرار می‌دهد.

به گزارش عصرایران به نقل از یاهو نیوز، در عصری که با تغییرات شدید و سریع جهانی تعریف می‌شود و جهان به شکل صعودی درگیر بی‌ثباتی و درگیری است، یک محیط صلح‌آمیز و پر آرامش می‌تواند ثبات را تقویت، رشد اقتصادی را تسهیل و سرمایه‌گذاری را ارتقا دهد.

عواملی مانند برابری توزیع ثروت، درآمد مناسب، پلیس قدرتمند و سیستم‌های دولتی با نرخ فساد کم و اجرای درست قانون در ایجاد جوامع امن و امنیت کشورها موثر هستند.

براساس گزارش موسسه اقتصاد و صلح، صلح جهانی در سال 2023 حدود 0.42 درصد کاهش یافت. این گزارش نشان می‌دهد که شاخص صلح جهانی در 13 سال از 15 سال منتهی به 2008 افول کرده و بدتر شده است.

برای تعین یک کشور پر از صلح شاخص هایی مانند نظامی سازی، درگیری مداوم، ایمنی و امنیت هر کشور محاسبه می‌شود.

میزان جرم و جنایت داخلی، بررسی عواملی مانند قتل، اعمال مجرمانه خشونت بار و دسترسی به سلاح های سبک نیز در این امتیاز بندی‌ها مد نظر قرار می‌گیرند.

موقعیت جغرافیایی کشورها و بلایای طبیعی هر منطقه نیز می‌تواند امتیاز ایمنی و امنیت کشور را تغییر دهد.

در این گزارش 10 کشور برتر امن سال 2024 را ببینید.

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان