تعبیر خواب ستارگان

یوسف نبی می فرماید :

[یاد کن] زمانی را که یوسف به پدرش گفت ای پدر من [در خواب] یازده ستاره را با خورشید و ماه دیدم دیدم [آنها] برای من سجده می‏کنند سو ره یوسف آیهء «4»

پس چون بر یوسف وارد شدند پدر و مادر خود را در کنار خویش گرفت و گفت ان شاء الله با [امن و] امان داخل مصر شوید سو ره یوسف آیهء «99»

و پدر و مادرش را به تخت برنشانید و [همه آنان] پیش او به سجده درافتادند و [یوسف] گفت ای پدر این است تعبیر خواب پیشین من به یقین پروردگارم آن را راست گردانید و به من احسان کرد آنگاه که مرا از زندان خارج ساخت و شما را از بیابان [کنعان به مصر] باز آورد پس از آنکه شیطان میان من و برادرانم را به هم زد بی گمان پروردگار من نسبت به آنچه بخواهد صاحب لطف است زیرا که او دانای حکیم است سو ره یوسف آیهء «100»

 

حضرت دانیال گوید:

ستارگان درخواب، دلیل کند بر بزرگان و امیران و آفتاب، دلیل کند بر پادشاه و ماه، دلیل کند بر وزیران. اگر کسی زحل را در خواب بیند، دلیل کند که وی را با دهقانان شغلی افتد که ایشان رامال و نعمت بود، سفله و بخیل است و مکار و فریبنده بود. اگر مشتری را به خواب بیند، وی رابا پارسا و مصلح و نیکخواه کاری افتد و آن کس دادگر منصف و با ورع باشد. اگر مریخ را به خواب بیند، او را با سرهنگی خونخوار بدکردار کاری افتد. اگر زهره را به خواب بیند، دلیل است که او را با خادمان و خاتونان و زنان محتشم پیوستگی باشد و از ایشان خیر وراحت بیند. اگر عطارد را بیند، دلیل که او را پیوستگی بود با مردی عالم و دانا و حکیم و از آن مرد او را فایده رسد. اگر بیند که یکی از ستارگان با وی سخن گفت، دلیل کند که قدر و بزرگی یابد.

 

محمدبن سیرین گوید:

از ستارگان ثانیه چون شعریی و عیوق و سهیل و اکلیل و بعضی از مشرکان آنان را می پرستند، اگر یکی را به خواب بیند، دلیل است که او را با اهل ذمه و مشرکان صحبت افتد. اگر بیند که ستاره را نشان نبود توبه باید کرد. اگر بیند که ستاره روشن بر زمینی افتاد و روشنائی کم شد، دلیل کند عالِم بزرگ آن دیار هلاک گردد و ستارگان روشن به تاویل عالم بود. اگر بیند که ستارگان می لرزیدند، دلیل که فتنه و آشوب در پادشاه و بزرگان افتد. اگر بیند که از آسمان ستاره بر سر وی افتاد، دلیل است که پادشاه نعمت یابد به قدر نور آن ستاره. اگر بیند که ستاره را به دست بگرفت، دلیل که او را فرزندی آید و مقرب پادشاه گردد. اگر در خانه خود ستاره بیند، دلیل است او را فرزندان بسیار بوده باشد.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که ستارگان متفرق و آشفته شدند، دلیل که پادشاهان متفرق شوند و کارشان بد گردد. اگر بیند که ستارگان سعد بهم جمع شدند و حالشان نیک بود، دلیل است احوال پادشاهان نیکو و پسندیده بود. اگر بیند که ستارگان را همی خورد، دلیل که از پادشاه وی را منفعت رسد. اگر بیند که ستارگان از خانه او برآمدند، دلیل است که او را فرزندان باشد که مقرب پادشاه گردند. اگر بیند که ستارگان مطیع و فرمانبردار او شدند، دلیل که پادشاهی یابد. اگر بیند که با ستارگان سخن نیکو گفت، دلیل است پادشاه عادل و دادگر بود. اگر به خلاف این بیند، پادشاه ظالم و ستمگر بود. اگر بیند که ستارگان با هم جنگ و نبرد کردند، دلیل که در آن دیار جنگ و کارزار افتد. اگر بیند که ستارگان را فرا گرفت و در آستین نهاد، دلیل است که مال حاصل کند.

 

جابر مغربی گوید:

اگر بیند که از جمله ستارگان یک ستاره در برابر وی آشفته و متحیر گردید و در کنار او افتاد، دلیل که او را فرزند عزیز و گرامی در وجود آید. اگر بیند که ستاره طالع در منزل خویش است، دلیل کند که نسلش زیاده گردد. اگر بیند که ستاره را همی بوسید، دلیل است بزرگی را از لشگر پادشاه خدمت کند.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

دیدن ستارگانی که مردم به وی راه برند، دلیل است برخیر و بزرگی و منفعت و دیدن ستارگان که مردم آن ها می پرستند، دلیل بر شر و مضرت کند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن ستارگان در خواب بر نه وجه است.

اول: فقیهان.

دوم: علما و دانشمندان.

سوم: قاضیان.

چهارم: خلفا.

پنجم: وزرا.

ششم: دبیران و نویسندگان.

هفتم: خزانه داران.

هشتم: مردمان جنگجوی.

نهم: شاگردان.

 

اگر بیند که بر ستاره دست یافت، دلیل است که بر این قسم کسان دست یابد و نیز با چنین قوم او را راه پیدا گردد.

 

چنین گویند

در بغداد، مردی مصلح به خواب دید که ستاره روشن به زمین افتاد، پیش معبر رفت و این را بپرسید، معبر گفت: دلیل بود که عالم فاضل یا قاضی بمیرد. در آن هفته ابو حنیفه بمرد.

 

علامه مجلسی ( ره) گوید:

فرو ریختن اختران به مرگ علماء تعبیر شده  و از اینرو سال آغاز غیبت کبری را سال تناثر نجوم گویند برای مرگ دانشمندان بسیاری چون کلینی، علی بن بابویه و سیمری و دیگران.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

در جائی از همین کتاب نوشته که بر مبنای تئوری های فروید درباره خواب، کسانی که در نظر ما خیلی جاه و مقام دارند و بزرگ و مهم جلوه می کنند و به زبان دیگر دور از دسترس هستند به طور سمبلیک در رویاها ماه و خورشید و ستارگان، شهاب ها، کهکشان ها ظاهر می شوند و شکل می گیرند. معبران سنتی و قدیمی ما نیز بی آن که اشاره ای به این علت کرده باشند خورشید و ماه و ستارگان را پادشاه و همسر پادشاه و وزیران شاه تعبیر کرده و در موارد بسیار نوشته اند که ستارگان وزیران مملکت هستند. فروید در تحلیل های خویش عینا همین مطلب را عنوان کرده و خورشید و ماه را امپراطور و امپراطریس دانسته چون او اطریشی بود و اطریش در زمان او امپراطور داشت ولی در شرایط امروز و زندگی کنونی ما که وزرا اشخاص خیلی دور از دسترس نیستند ستارگان نمی توانند وزرا باشند. چه همان طور که در چند جا بخصوص در مقدمه نوشتم تعبیرات خواب احکام کلی و قطعی نیستند و غالبا بستگی می یابند به نحوه زندگی و برداشتی که ما از چیزها، اشخاص و حوادث داریم. اگر در خواب دیدید ستاره ای بر سینه خویش دارید یا بر شانه خویش یا بر شانه الصاق کرده اید نشان آن است که بزرگ می شوید و مردم با تکریم و تعظیم به شما می نگرند و در واقع ممتاز و شاخص می شوید. اگر ببینید که ستاره ای را به چنگ گرفته اید کامیابی و موفقیت شما قطعی است.خواب شما می گوید به مراد می رسید و چیزی را به دست می آورید که برایتان ایده آل و آرزو بوده است. بر عکس است اگر ببینید ستاره ای در آسمان کم رنگ شده و ناپدید گردیده یا ستاره ای داشتید که گم کردید. چنانچه در خواب ببینید ستاره ای از خانه شما برخاست و به آسمان رفت و کم رنگ و کوچک شد یا این که محو و ناپدید گردید خوب خوابی نیست چرا که از مرگ یکی از افراد خانواده خبر می دهد.اگر ستارهای از محله یا شهر شما به همین نحو برخاست و رفت بزرگی از شهر و دیار شما می میرد که موقعیتی چونان ستاره داشته است. اگر در خواب ببینید که ستاره ها را شماره می کنید به کاری بزرگ دست می زنیدو بر جمعی رجحان و برتری امارت می یابید.

 

لوک اویتنهاو می گوید :

ستاره

درخشان : خوشبختی

کم سو : مانع

دنباله دار: مرگ یکی از افراد خانواده

تیره : غم و غصه در درون خانه

روشن : نیکبختی

مسافرت با جهت یابی از روی ستارگان : موفقیت در دراز مدت

ستاره قطبی : امید واهی

ستاره صبح : شادمانی

دیدن ستاره تنها : یک اتفاق بسیار مهم روی خواهد داد

 

آنلی بیتون می گوید:

1ـ اگر خواب ببینید به ستارگانِ درخشانِ آسمان نگاه می کنید ، نشانه آن گاست که از سلامتی کامل و سعادت برخوردار خواهید شد .

2ـ دیدن ستارگان کم سو یا سرخ در خواب ، نشانه روبرو شدن با دردسر و بدبختی است .

3ـ دیدن شهابی که از کنار ستارگان می گذرد ، نشانه راه یافتن غم و اندوه به زندگی است .

4ـ اگر خواب ببینید ستارگان به شکل مرموزی پدیدار و ناپدید می گردند ، نشانه آن است که در آینده ای نزدیک دگرگونیها و تحولاتی غریب پیش می آید .

5ـ اگر خواب ببینید ستاره ای فرود می آید و به شما اصابت می کند ، نشانه آن است که در خانوادة شما مصیبتی اتفاق خواهد افتاد .

6ـ اگر خواب ببینید ستاره ها دور زمین می چرخند ، نشانه آن است که واقعه ای خطرناک اتفاق خواهد افتاد .

 

 

تعبیرخواب
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان