احزاب راست افراطی ایتالیا :از انتخاب فون درلاین به ریاست کمیسیون اروپا جلوگیری می کنیم

احزاب راست افراطی اروپا روز شنبه در نشستی در رم پایتخت ایتالیا گرد هم آمدند و وعده دادند ورود مهاجر به این قاره را محدود کرده و از انتخابات دوباره اورسولا فون در لاین به ریاست کمیسیون اروپا جلوگیری کنند.

احزاب راست افراطی اروپا روز شنبه در نشستی در رم پایتخت ایتالیا گرد هم آمدند و وعده دادند ورود مهاجر به این قاره را محدود کرده و از انتخابات دوباره اورسولا فون در لاین به ریاست کمیسیون اروپا جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در نشست روز شنبه این احزاب شنبه در رم، هیات‌هایی از حزب لیگ ایتالیا، حزب آزادی اتریش، حزب چگا پرتغال، لامس بلانگ بلژیک و حزب اجتماع ملی فرانسه حضور داشتند.

این احزبا در این نشست، گروهی به نام «هویت و دموکراسی» تشکیل داده‌اند.

این نشست در حالی برگزار شد که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در آستانه انتخابات پارلمان اروپا در ماه ژوئن، احزاب راست افراطی و ملی‌گرا شانس بالایی برای کسب اکثریت کرسی‌ها دارند. نقطه اشتراک این احزاب مخالفت با موج مهاجرت به اروپاست.

ماتئو سالوینی رهبر حزب لیگ ایتالیا در جلسه شنبه گفت: کشوری که نتواند از مرزهای خود دفاع کند یا اتحادیه‌ای اروپا اگر نتواند از مرزهای خود حفاظت کند در واقع علیه مردم خود مرتکب قتل شده‌است.

وی که پیشتر از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تمجدید کرده بود از پیشنهاد امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین بشدت انتقاد کرد.

سالوینی گفت که «جنگ‌سالارانی» مانند مکرون مشکلی برای اروپا هستند. رهبر حزب لیگ اروپا با بیان اینکه اظهارات رئیس جمهوری فرانسه «بسیار خطرناک» است، افزود: به نظر من، مکرون با صحبت‌هایش خطری برای کشور و قاره ما ایجاد می‌کند.

مارین لوپن رهبر حزب اجتماع ملی فرانسه از طریق تماسی ویدیویی در جلسه شنبه راست‌های افراطی شرکت کرد و از جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا به دلیل تلاش برای تمدید ریاست پنج ساله فون در لاین بر کمیسیون اروپا انتقاد کرد.

گروه هویت و دموکراسی در ماه دسامبر نیز در شهر فلورانس ایتالیا تشکیل جلسه داده بود اما این بار حزب راستگرای آلترناتیوی برای آلمان به این نشست دعوت نشده بود.

همچنین شماری از چهره‌های ارشد حزب لیگ که فرمانداران مناطق ثروتمند در شمال ایتالیا هستند، در این نشست حاضر نشده بودند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان