کالسکه ضد گاز ؛ دردسرهای یک پیاده روی ساده از ترس بمباران شیمیایی! (+عکس)

کالسکه ضد گاز دارای درب محفوظ از هوا با یک پنجره و فیلتر ماسک گاز بود.

عصر ایران - در سال 1938، زمانی که جهان در آستانه ورود به جنگ جهانی دوم بود، بریتانیا قصد داشت خود را برای حملات احتمالی به خاکش آماده کند. طی جنگ جهانی اول، سربازان بریتانیایی مواجهه با تسلیحات شیمیایی ویرانگر را تجربه کردند که زخم هایی دائمی، هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی، بر جای می گذاشتند.

از این رو، شرکت اف دبلیو میلز مستقر در کنت، انگلیس، یک کالسکه نوزاد را تولید کرد که امکان محافظت از نوزاد در برابر حملات شیمیایی را فراهم می کرد. نوزاد می توانست هوای تازه را از طریق فیلتری که در بالای کالسکه قرار داشت، دریافت کند. نخستین باری که این ایده ارائه شد، چندان مورد استقبال مردم قرار نگرفت، زیرا کالسکه بیشتر شبیه یک تابوت فولادی بود.

کالسکه ضد گاز

اما زمانی که لندن با نخستین بمباران های هوایی به لرزه درآمد، مردم بریتانیا نظر خود را در مورد این اختراع تغییر دادند. البته، آلمانی ها طی جنگ جهانی دوم به ندرت از بمب های شیمیایی استفاده کردند.

کالسکه ضد گاز دارای درب محفوظ از هوا با یک پنجره و فیلتر ماسک گاز بود. یک پمپ لاستیکی در قسمت عقب در فواصل زمانی معین فشرده می شد تا هوای کهنه خارج شده و هوای تازه با عبور از فیلتر جایگزین آن شود.

کالسکه ضد گاز

کالسکه ضد گاز

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان