معاون استاندار:

پیش بینی ۴۰ تا ۶۰ میلی متر بارش برای لرستان

میانگین پیش بینی شده برای استان بین ۴۰ تا ۶۰ میلی متر بوده که در برخی نقاط از جمله سپیددشت و شول‌آباد ۷۰ تا ۹۰ میلی‌متر نیز پیش‌بینی شده است.

لرستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان میانگین پیش بینی شده بارش برای استان را بین 40 تا 60 میلی متر اعلام کرد.

احمد رضا دالوند پنجم فروردین ماه و در جلسه‌ی اضطراری ستاد مدیریت بحران که به دنبال هشدار وضعیت قرمز هواشناسی برای استان تشکیل شد، عنوان کرد: وضعیت پیش بینی‌های هواشناسی در فصل بهار کاملاً متغیر است و ممکن است بارش‌ها به آن گونه که از قبل پیش بینی می‌شود اتفاق نیفتد، با این وجود مهم این است که تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران باید آمادگی لازم را برای شرایط بحران داشته باشند.

وی در مورد پیش بینی بارش‌ها در استان اظهار کرد: میانگین پیش بینی شده برای استان بین 40 تا 60 میلی متر بوده که در برخی نقاط از جمله سپیددشت و شول‌آباد 70 تا 90 میلی‌متر نیز پیش‌بینی شده است.

معاون استاندار موضوع اطلاع رسانی را در این زمان کوتاه بسیار حیاتی قلمداد کرد و گفت: اطلاع‌رسانی برای عشایر ساکن در حاشیه‌ی رودخانه‌ها، مسافران نوروزی و کوهنوردان در زمان فعالیت سامانه بارشی بسیار مهم است.

دالوند عنوان کرد: فرمانداران، بخشداران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران تا پایان فعالیت این سامانه باید در محل مأموریت حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های خدمت رسانی از جمله پلیس راه و هلال احمر باید مسافران را راهنمایی و به مکان‌ها امن هدایت کنند.

معاون استاندار ادامه داد: سالن‌های ورزشی، امکانات اسکان هلال احمر و آموزش و پرورش باید آمادگی لازم را برای شرایط بحران داشته باشند.

دالوند همچنین در خصوص حضور عوامل آزادراه‌های استان در زمان فعالیت بارشی در محل خدمت خود، ابراز کرد: مجموعه‌ی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان می‌بایست هماهنگی‌های لازم را برای حضور عوامل خدمت رسان آزادراه‌ها در محل خدمت خود انجام دهند.

در این جلسه همچنین گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص کاهش تصادفات و مخاطرات سفرهای نوروزی ارائه شد. در این گزارش‌ها بر حضور بیشتر دستگاه‌های خدمت رسان در جاده‌ها از جمله پلیس راه، اورژانس و هلال احمر برای کاهش میزان تصادفات و حوادث جاده‌ای تأکید شد.

ستاد مدیریت بحران استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد در سالن شماره 2 استانداری تشکیل شد.

فعالیت سامانه بارشی جدید از ظهر امروز پنجم فروردین ماه آغاز و تا بامداد سه شنبه هفتم فروردین ماه ادامه خواهد داشت. طبق پیش بینی‌های انجام شده اوج بارش‌ها از امشب تا ظهر دوشنبه ششم فروردین ماه خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان