بارندگی‌ها چقدر علوفه تولید می‌کند؟

هر میلی متر افزایش یا کاهش بارندگی منجر به ۰.۸کیلوگرم افزایش یا کاهش تولید علوفه در مراتع کشور می شود.

مدیر کل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: هر میلی متر افزایش یا کاهش بارندگی، به 0.8کیلوگرم افزایش یا کاهش تولید علوفه در مراتع کشور منجر می شود.

ترحم بهزاد در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه  84.8 میلیون هکتار وسعت مراتع کشور است، گفت: بیش از 52 درصد سطح کشور را مراتع کشور  تشکیل می دهند.

وی افزود: از این میزان مرتع، 7.2 میلیون هکتار مراتع متراکم وجود دارد که بیش از 50 درصد تاج پوشش گیاهی است. همچنین میزان 21.4 میلیون هکتار مراتع نیمه متراکم بین 25 تا 50 درصد تاج پوشش گیاهی  و 56.2 میلیون هکتار نیز مراتع کم تراکم و فقیر وجود دارد که بین 25 تا 5 درصد تاج پوشش گیاهی هستند.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی برنامه هفتم توسعه قرار است برای20 میلیون هکتار از مراتع عملیات احیا، اصلاح و مدیریت مراتع در سطح کشور صورت گیرد؛ به طوری که یک میلیون هکتار عملیات بیولوژیک، یک میلیون 250 هزار هکتار عملیات بیومکانیک و 500 هزار هکتار تبدیل دیمزار کم بازده، 2450 هزار هکتار حفاظت و قرق و مابقی به صورت مدیریت چرا در عرصه های مرتعی صورت گیرد.

بهزاد تصریح کرد: هر میلی متر افزایش یا کاهش بارندگی منجر به 0.8کیلوگرم افزایش یا کاهش تولید علوفه در مراتع کشور می شود.

این مقام مسئول در سازمان منابع طبیعی با بیان اینکه هر سال پایان اردیبهشت ماه براساس اعلام سازمان هواشناسی میانگین بارندگی اعلام  و نسبت به سنوات گذشته سنجیده می شود، گفت: در شرایط نرمال میزان تولید علوفه در مراتع 10.7 میلیون تن با 240 میلی متر بارندگی بوده که معمولا در اردیبهشت ماه گزارش‌های هواشناسی بررسی و با این آمارها مقایسه و میزان تولید علوفه و ظرفیت مراتع اعلام می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر