اختصاصی مشرق /

جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس

آمریکایی ها در پاسخ به عملیات گروه های مقاومت، یک منطقه باز و خالی از جمعیت را در شهر البوکمال و همچنین برخی مناطق مسکونی را در شهر دیرالزور هدف قرار دادند.

سرویس جهان مشرق - بامداد روز سه شنبه، هفتم فروردین ماه، جنگنده‌های ارتش رژیم تروریستی آمریکا، حملاتی را علیه برخی مناطق در شهرهای البوکمال، المیادین و شهر دیرالزور در شرق سوریه ( هم مرز با کشور عراق) انجام دادند.

یک منبع میدانی به جزئیات حملات در استان دیرالزور اشاره کرد و گفت: جنگنده های آمریکایی در شهر البوکمال به منطقه ای در مرکز شهر دیرالزور ( مرکز استان) هم محله القصور را هدف قرار دادند.

جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس

به گفته این منبع میدانی، در جریان حملات جنگنده های آمریکایی به شهر دیرالزور، پنج تن از ساکنان مجروح شدند و تعدادی از خانه های مردم هم تخریب شد؛ مجروحان این حملات برای مداوای بیشتر به بیمارستان شهر دیرالزور منتقل شدند.

در جریان این حملات، محله های الفیلات، الرئاسه و منطقه عیاش در شهر دیرالزور هدف قرار گرفتند و تعداد مجروحان به 32 تن افزایش یافته و در لیست زخمی های شهر دیرالزور نام چند زن و کودک دیده می شود و شمار شهدای سوری هم به 6 تن رسیده است. 

در لیست شهدای سوری نام مهندس عماد عدنان شهاب و اکرم شاهین المحمد دیده می شود؛ مهندس عماد عدنان از کارمندان مرکز هماهنگی آب وفاضلاب شهر دیرالزور بود که با سازمان بهداشت جهانی هم همکاری می کرد و این سازمان این حمله  و شهادت کارمند خود را محکوم کرده است. 

بنابر برخی خبرهای غیررسمی یکی از نیروهای مستشاری هم در حملات هوایی به شهادت رسید. محله التمو در شهر المیادین، منطقه السویعیه والهری و خیابان الحجانه در شهر البوکمال و روستای الصالحیه هم جزء مناطقی بودند که هدف قرار گرفتند.

جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس

برخی رسانه ها اعلام کرده اند، حمله به استان دیرالزور پاسخی به عملیات گروه های مقاومت علیه پایگاه آمریکا در منطقه خراب الجیر در شمال شرق استان حسکه بوده بوده است؛ ظهر روز دوشنبه ششم فروردین ماه این مقر با خمپاره هدف قرار گرفت و یک نظامی آمریکایی زخمی شد.

دیرالزور در شرق سوریه واقع شده و هم مرز با عراق است و رود فرات این استان را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرده است؛ بخش شرقی دیرالزور در اشغال آمریکا و عناصر وابسته به آنان (نیروهای تجزیه طلب موسوم به دموکراتیک کرد) است.

جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس

شرق استان دیرالزور سرشار و غنی از منابع و میادین نفتی و گازی از جمله «کونیکو، العمر، غواری، سیجان و ...» است و آمریکایی ها به بهانه مبارزه با گروهک تروریستی داعش، این منطقه را به اشغال درآوردند و تعدادی پایگاه در این محور احداث کردند.

به گزارش مشرق، بخش غربی استان در کنترل نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت است که شهرهای مهمی از جمله دیرالزور، البوکمال و المیادین را در بر می گیرد و بخش های محدودی هم آلوده به عناصر مخفی داعش است. در مجموع حدود 50 درصد مساحت استان در کنترل دولت سوریه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان