ردائی که قاضیان وخطیبان وعربها بر دوش اندازند
محمدبن سیرین گوید:
دیدن طیلسان، دلیل جاه و بزرگی است. اگر بیند که طیلسان پاکیزه داشت، دلیل است که با خلق سخاوت کند.
ابراهیم کرمانی گوید:
اگر بیند که طیلسان او بسوخت، دلیل که از او عزیزی بمیرد. اگر بیند که طیلسان او جون طیلسان پادشاه شد، دلیل مصیبت بود.
حضرت دانیال گوید:
دیدن طیلسان به خواب، دلیل امانت است و قوت دین. اگر بیند که طیلسان پاکیزه داشت، دلیل که دیدنش قوت بود و توفیق یابد در امانت گذاردن. اگر طیلسان چرکین بیند، تاویل به خلاف این است و دیدن طیلسان، دلیل فرزند است. اگر طیلسان خود را سفید بیند، دلیل بر فرزند مصلح کند. اگر سرخ بیند، دلیل که فرزندش معاشر بود. اگر سیاه بود و بیننده عالم است، فرزند او قاضی یا خطیب گردد.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
دیدن طیلسان در خواب بر ده وجه است.
اول: عز و مرتبه (عزت و سربلندی).
دوم: جاه و منزلت.
سوم: ولایت وفرمان روائی.
چهارم: فرزند.
پنجم: دولت وکامرانی.
ششم: بزرگی و بزرگواری.
هفتم: مال.
هشتم: علم.
نهم: دین.
دهم: شمشیر.
|