طرز تهیه بریانی با تن ماهی و طعم عالی

برای داشتن یک غذای ویژه با تن ماهی یا ماهی می توانید در این بخش با طرز تهیه بریانی با تن ماهی آشنا شوید. این غذا طعم و مزه ای عالی دارد.

طرز تهیه بریانی با تن ماهی و طعم عالی

طرز تهیه بریانی با تن ماهی با یک دستور کاربردی و عالی در این بخش قرار داده شده است که شما می‌ توانید با آن آشنا شوید. این نون بریونی طعم فوق العاده‌ای داشته و یه غذای محبوب می‌ باشد.

برای داشتن انواعی از بریانی‌های خانگی می‌ توانید در این بخش همراه ما باشید. طرز تهیه بریانی مرغ و بریانی عربی را می توانید در لینک مطالعه کنید.

رسپی بریانی با تن ماهی

مواد اولیه:

  • برنج: 4 پیمانه
  • ماهی تن: 500 گرم
  • روغن مایع: به میزان لازم
  • پیاز: 1 عدد
  • سیر: 3 حبه
  • رب گوجه فرنگی: به میزان لازم
  • فلفل سبز: به میزان‌ لازم
  • گشنیز: به میزان‌ لازم
  • نمک: به میزان لازم

طرز تهیه بریانی تن ماهی:

ابتدا ماهی تن را درون کمی روغن تفت داده تن ماهی نباید زیاد برشته شود. گوجه فرنگی را خرد کرده و کنار بگذارید. حالا درون تابه‌ ای مقدار پیازهای نگینی شده را با روغن تفت داده و گوجه‌ها را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه بریانی با تن ماهی

کمی سیر رنده شده گشنیز و فلفل سیاه و ادویه‌ های دلخواه را به مواد اضافه کنید. بعد از اینکه عطر مواد بلند شد، می‌ توانید به آن مقداری رب گوجه فرنگی اضافه کرده و خوب تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود.

ماهی‌های سرخ شده را در کف تابه‌ای قرار داده و از سس تهیه شده روی آن بریزید درب تابه را قرار داده تا ماهی با سس کمی بخارپز شود در این مرحله از طرز تهیه بریانی ماهی باید برنج را آماده کنید برنج را از شب قبل خیس کرده و به آن مقداری نمک اضافه نمایید این کار موجب شده تا برنج در زمان پخت دانه درشت‌تر شود

بعد از اینکه به قابلمه‌ای را روی حرارت قرار دادید و درون آن آب ریختید و به جوش آمد برنج را اضافه کرده و زمان دهید تا برنج به مرحله آبکشی برسد برنج را آبکش کرده و درون قابلمه‌ ای برنج و ریخته و از سس تهیه شده بریزید.

لا به لا برنج مواد ماهی و سس را ریخته و دم کنی روی آن قرار دهید تا برنج دم بکشد. در نهایت می‌ توانیم مقدار روغن روی مواد ریخته و نوش جان کنید. برای خوشمزه‌ تر شدن این غذا می‌ توانید از روغن باقیمانده ماهی یا کره حیوانی استفاده کنید.

بریانی با تن ماهی
این غذا بهتر است طعم و عطر تندی داشته باشد. پس میزان ادویه و فلفل آن را بیشتر کنید و در صورت دلخواه از فلفل‌های طبیعی استفاده کنید که عطر و طعم غلیظ‌ تری دارد. این بریانی ویژه با طعم فوق العاده را می‌ توانید برای پذیرایی در مهمانی خود تهیه کرده و طعم فوق‌العاده‌ای از ماهی را تجربه کنید.

می‌ توان از انواع ماهی‌ ها استفاده کنید. ما به شما ماهی‌ های جنوب یا ماهی قزل آلا را پیشنهاد می‌ کنیم. این ماهی‌های فوق العاده را می‌ توانید در لای پلو استفاده کرده و طعم فوق العاده آن را تجربه کنید. طعم این پلوی ویژه را می توانید با ترکیب ترشیجات نیز استفاده کنید.

شما علاقه مندان می توانید از سبزی های تازه و معطر نیز برای این غذای فوق العاده استفاده نمایید. استفاده از سبزی های خشک شده و خوش عطر نیز برای غذای شما فوق العاده هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر