خاطرات آیت الله هاشمی در ۱۱ فروردین ۱۳۸۰

توصیه وزارت اطلاعات در سال ۱۳۸۰: نظام پس از کنترل، باید علل نارضایتی‌ ها را برطرف کند

از وزارت اطلاعات آمدند؛ گفتند، آخرین افکارسنجی نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد مردم، اولویت را به امور اقتصادی و معیشت می‌دهند و کمتر از ۵ درصد از مردم، آزادی را در اولویت می‌بینند. مطلب مهم آنها این بود که پس از کنترل، نظام باید علل نارضایتی‌ ها را برطرف کند.

مرحوم هاشمی رفسنجانی در خاطراتش از 11 فروردین 1380 اشاراتی به صحبت های معاونان وزیر اطلاعات در مورد دولت و دوم خردادی‌ها می‌کند.
 
به گزارش خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در 11 فروردین 1380 را بخوانید؛
 
دکتر [مصطفی] معین، [وزیر فرهنگ و آموزش عالی] و معاون‌شان آمدند. گزارشی از وضع دانشگاه‌ها و عدم تحقق اهداف تحقیقاتی دادند. سپس آقای [حبیب‌الله] بیطرف، وزیر نیرو آمد و گزارشی از سفر به جمهوری آذربایجان و مخالفت [حیدر] علی‌اف، [رییس‌جمهور آذربایجان]، با ساخت سد خداآفرین و اتصال برق ایران به کشورآذربایجان، با هدف ترانزیت برق به نخجوان و تبادل برق داد. هر دو وزیر از وضع سیاسی کشور اظهار نگرانی کردند و گفتند، از شما و سران قوا انتظار می‌رود که با ایجاد توافق، وضع را آرام کنید؛ وگرنه بسیاری از مدیران خواهند بُرید.
 
آقایان [محمد] شفیعی و [امیر] تهرانی، از وزارت اطلاعات آمدند. از روند مهار بخش تُندروی دوم‌خرداد، اظهار خُشنودی کردند. آقای شفیعی، نظرش این است که با فرض انفعال آنها، باید سختگیری را کم کرد و حتی‌الامکان گذاشت، همان‌ها مسئول امور اجرایی باشند. آقای تهرانی، چنین عقیده‌ای ندارد. آقای شفیعی معتقد است که مردم، کمبودها را از چشم رهبری می‌بینند و آقای تهرانی می‌گوید، آخر به پای دولت هم حساب می‌کنند.
 
آقای تهرانی گفت، بخشی از جناح چپ، به فکر جبران برخورد بد با شما افتاده‌اند و فکر می‌کنند، شما می‌توانید این بُن‌بست را بشکنید.
 
گفتند، آخرین افکارسنجی نشان می‌دهد که بیش از 80 درصد مردم، اولویت را به امور اقتصادی و معیشت می‌دهند و کمتر از 5 درصد از مردم، آزادی را در اولویت می‌بینند. مطلب مهم آنها این بود که پس از کنترل، نظام باید علل نارضایتی‌ها را برطرف کند.
 
آقای [محمدعلی] تسخیری، [رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی] آمد وگفت، چهار سال اخیر، باعث عقب‌افتادگی شدید کشور شده و غیر از شما و رهبری،کسی نمی‌تواند این وضع را تغییر بدهد.
 
 آقایان محمدی و پورفلاح‌ از وزارت اطلاعات آمدند. از مشکلات و خطرها و عجز دوم خردادی‌ها در اصلاح امور گفتند. آقای [علی] رحمانی، مسئول اطلاعات ستادکل [نیرهای مسلح]، برای توضیح پرونده تیمسار [عبدالله] عقبایی آمد. به نظر می‌رسد، اشتباهاتی داشته، ولی پرونده‌سازی هم هست.
 
دیروز در فلسطین، شش نفر توسط نظامیان اسراییل شهید و صدها نفر مجروح شده‌اند و درگیری‌های اوج گرفته است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان