انواع بیماری مو و راه های مطمئن برای درمان آن ها

موی افراد یکی از ارگان های مهم بدن به حساب آمده که تاثیر زیادی بر روی زیبایی ظاهری داشته و همواره در معرض عوامل مختلف بیرونی و محیطی قرار دارد که همین امر موجب شده دچار عوارض و مشکلات مختلفی شود از این رو آگاهی از انواع بیماری مو و راهکارهای رفع این مشکلات بسیار مهم و مفید می باشد.

انواع بیماری مو و راه های مطمئن برای درمان آن ها

یکی از اعضای مهم بدن که نقش تاثیرگذاری در ایجاد زیبایی ظاهری افراد بر عهده دارد مو بوده که در صورت عدم رسیدگی و مراقبت درست دچار مشکلات مختلفی خواهد شد. حفظ زیبایی و سلامت مو اهمیت زیادی داشته چرا که داشتن موهای زیبا و پرپشت ضمن ایجاد جذابیت ظاهری افراد بر روی بالا بردن میزان اعتماد به نفس و روابط اجتماعی آن ها موثر می باشد. در همین زمینه سعی داریم در این مطلب برای آگاهی شما عزیزان به معرفی و بررسی انواع بیماری مو و راه های درمان آن بپردازیم.

انواع مشکلات مو و روش های رفع آن

آشنایی با انواع بیماری مو

به طور کلی باید گفت مو در واقع یکی از فاکتورهای زیبایی به حساب آمده که در اولین برخورد با افراد نظر را جلب می کند. این عضو از بدن امکان دارد برخی مواقع تحت تاثری عوامل مختلفی درگیر یک سری معظلات شود. این نوع مشکلات ضمن تاثیر گذاشتن بر روی زیبایی مو سلامت آن را نیز تهدید کرده از این رو نیاز بوده افراد با انواع بیماری مو و راه های درمان آن کاملا آشنایی داشته باشند تا در صورت بروز مشکلات مختلف با آن ها مقابله کنند.

انواع مشکلات مختلف مو و روش های برطرف کردن آن

بنابراین با توجه به این که مو عضوی مهم در بدن به حساب آمده قطعا بایستی در تامین سلامتی آن کوشا باشید. بیماری های مو برخی مواقع تنها تار های مو و گاهی اوقات به غیر از تار های مو بر روی قسمت پوست سر نیز اثر می گذارد. این بیماری ها در پی عوامل گوناگونی همچون برنامه غذایی غلط، مشکلات هورمونی و شرایط محیطی امکان دارد ایجاد شوند. با شناختن مو و بیماری های آن می توانید در زمان کمی آن را درمان نموده و موهای جذاب و شادابی داشته باشید. آگاهی از بیماری های مو در شناسایی درست و درمان سریع بسیار کمک کننده و موثر می باشد. در ادامه به معرفی و بیان یک سری از مشکلات رایج مو پرداخته ایم.

راهکارهای موثر درمان بیماری های مو

شوره سر

شوره سر در واقع به ریختن پوست های نازک و مرده روی سطح سر گفته شده که برخی مواقع همراه با احساس خارش نیز می شود. این عارضه باعث ناراحتی افراد درگیر این مشکل شده و همچنین اعتماد به نفس آن ها را نیز کم می کند. شرایط آب و هوایی، میزان استرس و مقدار چربی پوست می تواند بر روی بروز این مشکل اثر بگذارد. شوره در دو نوع خشک و چرب بروز پیدا می کند. شوره خشک به طور معمول به قسمت پوست سر نمی چسبد و به شکل پودری بوده و معمولا بر روی لباس فرد دیده می شود. در صورتی که شوره چرب پوسته درشت تری بوده که به شکل چسبیده روی سطح پوست سر به نظر می رسد.

این عارضه امکان دارد به علل گوناگونی به وجود آید که از شیوه مراقبتی نادرست گرفته تا به وجود آمدن قارچ همه را در بر می گیرد از این رو برای رسیدن به بهترین روش درمانی برای این مشکل در قدم اول باید علت ایجاد آن را بفهمید.

معرفی انواع بیماری مو و روش های درمان آن

بیماری آلوپسی

از جمله بیماری هایی که به طور معمول بخاطر نقص و مشکلات دستگاه ایمنی بدن ایجاد می شود آلوپسی بوده که که در این بیماری بدن به صورت اشتباهی مو را عضو بدن حساب نکرده و سعی می کند آن را نابود کند. دلایل گوناگونی باعث بروز این امر می شوند. به طور مثال در صورتی که برای لاغر شدن رژیم غذایی در نظر گرفته اید امکان دارد با این عارضه رو به رو شوید. سایر عواملی که در ایجاد این بیماری نقش دارند مواردی از قبیل اختلالات هورمونی و ژنتیکی، استفاده بیش از اندازه فست فود، استرس، مبتلا شدن به بیماری های تیروئید، استفاده از قرص های فشار خون و … می باشد.

روش های رفع بیماری های مو

ریزش مو

هر انسان بالغی به طور میانگین نزدیک به 100 هزار تار مو بر روی سر خود دارد. بدین ترتیب ریزش کمتر از 100 تار مو در طول روز ریزش مناسبی بوده و احتیاجی به نگرانی نخواهد داشت. ولی هنگامی که مقدار این ریزش ها از حد طبیعی بالاتر برود باید به فکر رفع و درمان آن باشید. بدون شک نمی توان تعداد تارهای ریخته شده در طول روز را شمارش نمود تا پی برد که بیش از اندازه طبیعی می باشد یا نرمال است ولی قطعا پس از گذشت مدت زمانی با کم پشت شدن موها نگرانی و استرش شروع شده و پی برده که درگیر ریزش مو می باشید.

انواع مشکلات مو و راه های درمان آن

بروز انواع بیماری مو می تواند به خاطر عوامل گوناگونی باشد و در اثر علل مختلفی به وجود آید که از جمله آن ها می توان به برنامه غذایی، ژنتیک و وراثت، دوران بارداری، نگرانی و اضطراب و … اشاره نمود. با رعایت نمودن یک سری اصول از قبیل برنامه غذایی سرشار از انواع ویتامین و آهن و همینطور رسیدگی های روزمره از مو می توان از بروز این عارضه جلوگیری نمود. ولی با توسعه فناوری راهکار های تازه ای برای درمان ریزش مو و همینطور سرعت گرفتن رویش جدید مو به روی کار آمده اند. از جمله این موارد می توان به جراحی کاشت مو، مزوتراپی، کربوکسی تراپی، prp و … اشاره نمود که بر اساس دلیل ریزش مو در فرد بیمار مناسب ترین روش به وسیله پزشک متخصص پیشنهاد می شود.

انواع بیماری مو و راه های درمان آن

موخوره

در موخوره یا تریکوپتیلوزیس بخش انتهایی ساقه مو ترک خورده و مو را به دو یا چند شاخه نازک تر تبدیل نموده است. اغلب بانوان حداقل یک مرتبه با موخوره رو به رو شده اند و خبر دارند که این مشکل به ظاهر کوچک تا چه اندازه می تواند دردسر ساز و ناراحت کننده باشد. علل زیادی در بروز این بیماری موثر بوده که از قبیل آن ها می توان به برنامه غذایی بدون انواع ویتامین و سبک  اشتباه در مراقبت های مو، کاهش آمینو اسید های متیونین و سیستئین نیز موجب شکنندگی باف مو می گردد.
موخوره موحب کم شدن میزان زیبایی مو شده به گونه ای که مو به حالت خشک دیده شده و همینطور درخشش خود را از دست می دهدو ضمن این که زیاد شدن موخوره موجب نازک شدن تار های مو شده  گره خوردن آن ها را در پی دارد و امکان دارد در زمان شانه زنی موها با ریزش زیادی رو به رو شوید.

تنها شیوه درمان موخوره کوتاهی قسمت انتهایی شاخه های مو می باشد ولی می توان با استفاده از شیوه هایی از ایجاد این مشکل پپشگیری نمود. از جمله این موارد می توان به برنامه غذایی سرشار از ویتامین، بکار بردن وسایل حرارتی مو به شکل دائم، بکار بردن نرم کننده ها و روغن های مناسب برای قسمت انتهایی ساقه مو اشاره نمود.

راه های موثر درمان بیماری های مو

بیماری کچلی

از جمله انواع بیماری مو که در پی رعایت نکردن بهداشت امکان دارد به وجود بیاید کچلی بوده که این بیماری به خاطر علل گوناگونی ایجاد می شود. البته که کچلی خاصیت مسری داشته و در صورتی که در کنار فردی که این عارضه را دارد قرار بگیرید به آن ابتلا پیدا خواهید کرد. بهتر است بدانید که بیماری کچلی از راه حیوانات خانگی همچون گربه و سگ هم قابلیت منتقل شدن دارد. به منظور جلوگیری از این مبتلا شدن به این بیماری هرگز از لوازم خصوصی دیگران همچون ملحفه، حوله، برس و … استفاده نکنید.

مروارید مو

در این عارضه مو در یک الی چند محل از بدن دچار تورم شده و به صورت گوله گوله در آمده و درگیر شکسته شدن و ضعف قرار می گیرد. مصرف بیش از اندازه وسایل حرارتی، کاهش ویتامین و اضطراب در بروز این بیماری موثر می باشد. به منظور رفع این عارضه شیوه های گوناگونی وجود داشته ولی قبل از بکارگیری هر نوع روش درمانی با پزشک متخصص صحبت کرده تا قبل از هر کاری دلیل بروز بیماری را پیدا کنید.

 راه های درمان بیماری های مو

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم، ضمن این که می توانید برای بازدید از مطالبی همچون تاثیر رنگ مو بر چربی سر و راهنمای روغن تراپی مو بر روی لینک های داده شده کلیک کرده و اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر