آمریکا تحریم صنعت تراشه چین را سخت‌تر کرد؛ لپ‌تاپ‌ها هم وارد معادله شدند

اعمال محدودیت‌ بر صادرات تراشه، برای آمریکا کافی نبود. ازاین‌پس لپ‌تاپ‌هایی که با تراشه‌های انویدیا ساخته می‌شوند نیز وارد چین نخواهند شد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، دولت جو بایدن برای سخت‌تر کردن دسترسی چین به تراشه‌های هوش مصنوعی و تجهیزات ساخت تراشه‌ی ایالات متحده، به اصلاح برخی از قوانین پرداخته است.

به گزارش زومیت، آمریکا برای از بین بردن نگرانی‌هایی که در زمینه‌ی امنیت ملی دارد، اقدام به افزایش محدودیت‌های صنعت تراشه‌سازی چین کرده است.

ایالات متحده با وضع قوانین جدید در ماه اکتبر (مهر و آبان) از ارسال تراشه‌های پیشرفته‌‌ی هوش مصنوعی انویدیا به چین جلوگیری کرد، زیرا معتقد است که فناوری پیشرفته‌ی هوش مصنوعی ایالات متحده می‌تواند به تقویت ارتش چین کمک کند.

قوانین جدید ایالات متحده شامل 166 صفحه است. در این قوانین آمده که محدودیت‌های ارسال تراشه به چین برای لپ‌تاپ‌هایی که با این تراشه‌ها ساخته شده‌اند نیز اعمال می‌شود.

وزارت بازرگانی ایالات متحده که وظیفه‌ی کنترل صادرات را برعهده دارد، اعلام کرد که به اصلاح محدودیت‌های خود در زمینه‌ی صادرات تراشه‌ها و فناوری‌ها به چین خواهد پرداخت.

ایالات متحده در سال‌های اخیر برای اعمال محدودیت‌های شدید روی صادرات تراشه و ابزارهای ساخت تراشه به کشور چین تلاش‌های بسیاری کرده است و تراشه‌سازان چینی نیز باوجود این تحریم‌ها در زمینه‌ی تولید تجهیزات تراشه‌سازی فعال بوده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان