طرز تهیه سالاد تک نفره مجلسی با ایده ای شیک و جذاب

برای تهیه انواعی از سالادهای ویژه خانگی در این بخش همراه ما باشید. طرز تهیه سالاد تک نفره مجلسی نیز دستور ساده ای داشته و در این بخش با نحوه تهیه آن آشنا می شوید.

طرز تهیه سالاد تک نفره مجلسی با ایده ای شیک و جذاب

یکی از مدل‌های محبوب سالاد سالادهای تک نفره بوده که می‌تواند برای پذیرایی در مهمانی خود استفاده کنید. در این بخش می‌توانید با ‌طرز تهیه سالاد تک نفره همراه ما باشید.

تهیه انواعی از سالادهای خانگی با طعم و مزه های جدید و متنوع کار ساده ای است و شما علاقه مندان در این بخش یا نحوه تهیه آن آشنا می شوید. طرز تهیه سالاد گرجی و سالاد مرغ با دستورهای جذاب را می توانید در لیک مطالعه کنید.

طرز تهیه سالاد تک نفره

مواد اولیه:

  • سیب زمینی: 1 کیلوگرم
  • هویج: 4 عدد
  • نخودفرنگی: 1 پیمانه
  • خیارشور: 13 عدد
  • خمیر یوفکا: به تعداد
  • سس مایونز: 4 قاشق غذاخوری
  • روغن مایع: به میزان لازم
  • ادویه و نمک: به میزان لازم

طرز تهیه سالاد تک نفره مجلسی:

برای داشتن این سالاد خوشمزه و خانگی ابتدا باید سیب‌ زمینی‌ها را شسته و درون قابلمه ای بریزید. سیب زمینی را درون قابلمه‌ای ریخته و روی حرارت بگذارید تا آب پز شود. هویج‌ها را نیز تمیز شسته خرد کنید، می‌ توانید هویج‌ها را به صورت آب پز هم سرو کنید.

روش تهیه سالاد تک نفره

بعد از اینکه سبزیجات شما سیب زمینی و هویج‌ها آب پز شدن می‌توانیم مقداری نخود فرنگی یا ذرت هم به آن اضافه کرده تا آب پز شود. بهتر است تا از نخود فرنگی و ذرت نیم پز استفاده کنید که زودتر پخته شود در ادامه مرحله باید سراغ تهیه دیگر مواد این سالاد بروید مواد آب پز شده را آبکش کرده و کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

در این بخش خیارشورها را به صورت نگینی برش دهید. تمام مواد را درون ظرف با یکدیگر ترکیب کرد و خوب هم بزنید تا یکدست شود. در این صورت می‌توان از یک سس ویژه و دست ساز خانگی استفاده کنید که سلیقه‌ای بوده اما ما در این بخش طرز تهیه یک سس بی‌نظیر را برای شما آماده کردیم.

به سس مایونز کمی نمک فلفل سیاه و ادویه‌های دلخواه را اضافه کرده همچنین می‌توانید از مقداری پیازچه خرد شده هم درون سس استفاده کنید تا طعم و مزه بی‌نظیر داشته باشد. سس را روی مواد ریخته و با آرامی هم بزنید تا یکدست شود و سس به خورد مواد برود. حالا درون یخچال بگذارید تا مزه‌دار شده و مواد طعم‌دار شود.

رسپی سالاد تک نفره

بعد از اینکه سراغ شما مزه‌دار شد، می‌توانید آن را درون مافین‌های تک نفره سرو کنید. شما می‌توانید از لیوان‌های سرو که مخصوص سالاد بوده استفاده کرده و به این شیوه سالادهای تک نفره و مجلسی داشته باشید.

اگر می‌خواهید یک سالاد تک نفره سفت شده داشته باشید، بهتر است تا میزان سیب زمینی را بیشتر کرده و سالاد را درون ظرفا کمی فشرده کنید تا قالب ظرف را به خود بگیرد و شکل قالب ظرف شود حالا می‌توانید قالب‌ها را برگردانید تا سالاد شما به شکل قالب زده بیرون بیاید.

در صورتی که می خواهید سالاد را به شکل دیگری سرو کنید، مواد را درون قالب ریخته و روی آن را با خمیر بپوشانید. حالا درون فر بگذارید تا با حرارت 170 درجه سانتی گراد سالاد بپزد. بعد از پخت می توانید روی این سالاد را به شیوه دلخواه تزیین کنید.  این نوع سالاد ویژه را می توانید بدون خمیر یوفکا نیز تهیه کنید در این صورت کافی است تا فقط سالاد را قالب زنی کنید

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر