طرز تهیه خمیر پاستا خانگی با روشی آسان

اگر می خواهید خمیری برای تهیه پاستا به راحتی و با ۳ قلم مواد اولیه تهیه کنید، ادامه این مطلب را مشاهده کنید. ما در این مطلب طرزی تهیه راحت با ظاهر و بافتی مانند خمیر های بیرونی قرار داده ایم.

طرز تهیه خمیر پاستا خانگی با روشی آسان

خمیر ها انواع مختلف و بسیاری برای تهیه انواع نان و یا حتی پاستا و پیراشکی از ان ها استفاده کرد. برای تهیه پیتزا، پاستا و یا حتی پیراشکی می توان خمیر های آماده ای را برای راحت تر شدن کار تهیه کرد اما شما با استفاده از سه قلم مواد اولیه به راحتی و سادگی می توانید خمیری برای پاستا در خانه تهیه نمایید. طرز تهیه خمیر پاستا با روشی راحت در این مطلب قرار دارد.

خمیر پیراشکی،  خمیر پیتزا  و خمیر پنیری سرخ شده سه نوع دیگ از خمیر هستند که برای تهیه این خمیر ها به روشی ساده و بافتی فوق العاده بر روی لینک ها کلیک نمایید.  برای تهیه خمیر پاستا فقط نیاز به آرد، تخم مرغ و نمک دارید و همانطور که گفته ایم این خمیر یکی از ساده ترین نوع خمیر است که با مواد اولیه کمی نسبت به دیگر خمیر ها تهیه می شود. پس از تهیه خمیر پاستا با آن می توان انواع پاستا و یا ماکارونی را تهیه کرد.

خمیر پاستا با روش آسان

مواد لازم

  • تخم مرغ 3 عدد
  • آرد 2 فنجان
  • نمک 1/2 قاشق چای خوری

خمیر پاستا خانگی

طرز تهیه خمیر پاستا به روش خانگی و آسان

ابتدا برای تهیه این خمیر ساده و راحت کاسه ای گود را بردارید و آرد و نمک را داخل آن کاسه مخلوط کنید. سپس وسط آرد را به صورت گودی باز کنید و تخم مرغ ها را بریزید. تخم مرغ ها را هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود سپس با آرد مخلوط کنید تا گلوله نشود.

خمیر پاستا به روش بازاری

وقتی تمامی مواد به خوبی با هم مخلوط شدند، خمیر را بر روی میز کار قرار دهید و تا چندین دقیقه با دست ورز دهید. اگر خمیر زیادی خشک است می توان از مقداری آب استفاده کرد تا نرم شود. خمیر ورز داده شده را داخل نایلون بگذارید و صبر کنید تا 20 دقیقه استراحت کند.

در ادامه خمیر را بر روی سطح کار به خوبی با وردنه به صورت نارک پهن کنید. ضخات خمیر باید حدود 1 الی 2 سانتی متر باشد. لبه های خمیر را به یک طرف به طوری که به داخل برود تا کنید. سپس روی آن آرد بپاشید و سلفون بکشید و بگذارید خمیر استراحت کند.

روش تهیه خمیر پاستا در خانه

در مرحله آخر می توان خمیر های پاستا را به اندازه های دلخواه و به صورت بلندی برش دهید. هر چه ضخامت خمیر کمتر باشد دارای خمیر پاستای بهتری خواهید شد. بعد از سلفون کشیدن بهتر است روی آن پارچه بگذارید تا گرم شود و سپس استفاده کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر