با تساوی منچسترسیتی و آرسنال

لیورپول؛ پیش به سوی قهرمانی

در بازی دیشب لیورپول و برایتون، محمد صلاح با گل حساسی که در نیمۀ دوم زد و لیورپول را ۲ بر ۱ پیش انداخت، نشان داد که هنوز دود از کنده بلند می‌شود. صلاح اگرچه شادابی سال‌های قبل را ندارد، ولی با کوله‌باری از تجربه می‌داند چطور گلیم تیمش را از آب بیرون بکشد.

  عصر ایران؛ اهورا جهانیان - تساوی تیم‌های منچسترسیتی و آرسنال در هفتۀ سی‌ام لیگ برتر جزیره، اسب لیورپول را برای کسب عنوان قهرمانی زین کرد.

  لیورپولی‌ها دیشب در حالی برایتون را در زمین خود 2 بر 1 مغلوب کردند که منچسترسیتی در دیدار حساس خانگی مقابل آرسنال، با تساوی بدون گل متوقف شد. بنابراین الان لیورپول با 67 امتیاز صدرنشین است و آرسنال و من‌سیتی نیز به ترتیب با 65 و 64 امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم جدول لیگ قرار دارند.

  اگرچه بازی‌های حساس دیشب متعلق به هفتۀ سی‌ام لیگ برتر بود، ولی این سه تیم هر کدام یک بازی برگزار نشده دارند و به این ترتیب، هر سه 9 مسابقۀ دیگر تا پایان فصل در پیش دارند.

  به طور سنتی باید گفت آرسنال اگرچه بین لیورپول و سیتی قرار دارد، ولی شانس قهرمانی‌اش کمتر از من‌سیتی است. منچسترسیتی نیز با توجه به افت کیفی ارلینگ هالند و مصدومیت پی در پی بازیکنانش، به نظر می‌رسد که شانس قهرمانی‌اش اساسا کمتر از لیورپول است.

لیورپول، پیش به سوی قهرمانی

  در لیگ برتر جزیره البته بازی آسان وجود ندارد. ولی باز به طور سنتی باید گفت لیورپول برای قهرمانی در پایان فصل، سه بازی سخت در پیش دارد. قرمزپوشان آنفیلد باید در هفته‌های آتی از پس منچستریونایتد و تاتنهام و استون‌ویلا برآیند.

  در بازی دیشب لیورپول و برایتون، محمد صلاح با گل حساسی که در نیمۀ دوم زد و لیورپول را 2 بر 1 پیش انداخت، نشان داد که هنوز دود از کنده بلند می‌شود. صلاح اگرچه شادابی سال‌های قبل را ندارد، ولی با کوله‌باری از تجربه می‌داند چطور گلیم تیمش را از آب بیرون بکشد.

  من‌سیتی نیز در خانه در حالی در برابر آرسنال متوقف شد که ارلینگ هالند بهترین فرصت گلزنی را در نیمۀ دوم با زدن سایۀ توپ از دست داد. کسانی که مدعی بودند توپ طلای 2023 باید به هالند می‌رسید، تفاوت مسی و هالند را در این لحظات سرنوشت‌ساز لحاظ نکرده بودند.

لیورپول، پیش به سوی قهرمانی

  علاوه بر این، هالند در چند بازی پایانی من‌سیتی در لیگ قهرمانان 2023، حضور تاثیرگذاری در روند بازی تیمش نداشت. یعنی قهرمانی من‌سیتی در اروپا در سال گذشته، محصول نمایش پرفروغ هالند در بازی‌های حساس نیمه‌نهایی و فینال نبود.

  لیورپول در ادامۀ فصل، در هفتۀ سی‌ودوم مهمان منچستریونایتد است. من‌یونایتد در حال حاضر با 48 امتیاز در رتبۀ ششم لیگ برتر قرار دارد. منچستر اگرچه 19 امتیاز کمتر از لیورپول دارد ولی بری اینکه در خانۀ خودش زمینۀ ناکامی لیورپول در این فصل از لیگ برتر را فراهم کند، انگیزۀ بالایی دارد. شکست شاگردان کلوپ در اولدترافورد، خاطرۀ خوبی را برای تماشاگران من‌یونایتد رقم خواهد زد.

  دو بازی دشوار دیگر لیورپول در هفته‌های سی‌وششم و سی‌وهفتم است. شاگردان کلوپ در هفتۀ سی‌وششم میزبان تاتنهام‌اند و در هفتۀ سی‌وهفتم میهمان استون‌ویلا. این دو بازی برای لیورپول در حکم نبرد مرگ و زندگی خواهند بود.

  منچسترسیتی اما تا پایان فصل در هفتۀ سی‌ویکم میزبان استون‌ویلا است و در هفتۀ سی‌وچهارم میهمان تاتنهام. در واقع باید گفت استون‌ویلا و تاتنهام، که اکنون با 59 و 56 امتیاز، در رتبه‌های چهارم و پنجم لیگ قرار دارند، در تعیین قهرمان این فصل از لیگ برتر جزیره نقش مهمی دارند. استون‌ویلا و تاتنهام هنوز هم روی کاغذ شانس قهرمانی دارند ولی عملا دیگر قید قهرمانی را زده‌اند و صرفا به کسب سهمیۀ حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده فکر می‌کنند.

لیورپول، پیش به سوی قهرمانی

  قبلا هم نوشته بودیم که در این فصل از لیگ برتر، همۀ تیم‌ها به یک معنا علیه منچسترسیتی هستند چراکه از آغاز برگزاری لیگ برتر انگلیس، یعنی از 1889 تا به حال، هیچ تیمی نتوانسته چهار فصل پیاپی قهرمان این مسابقات شود و امسال منچسترسیتی فرصت کسب چنین موفقیتی را دارد. بنابراین طبیعی است که علاوه بر لیورپول، سایر تیم‌ها نیز در پی ناکام ساختن من‌سیتی باشند.

  در پایان فصل جاری، یورگن کلوپ از لیورپول جدا می‌شود و در پایان فصل بعد، پپ گواردیولا منچسترسیتی را ترک خواهد کرد. باید دید پس از سال 2025، در غیاب کلوپ و گواردیولا، لیگ برتر جزیره چه کیفیتی پیدا می‌کند. به هر حال این دو نفر در کنار آنجلوتی، در حال حاضر سه مربی برتر جهان فوتبال‌اند و عجیب نیست در غیابشان، سطح کیفی لیگ فوتبال انگلیس تا حدی افت کند.  

   در هر صورت، گواردیولا و کلوپ، هر دو به شدت خواهان کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر در پایان این فصل هستند. گواردیولا برای ثبت رکورد تاریخی چهار قهرمانی پیاپی با یک تیم، کلوپ برای وداعی باشکوه با لیورپول.

لیورپول، پیش به سوی قهرمانی

  یورگن کلوپ در سال 2020 لیورپول را پس از سی سال قهرمان لیگ برتر کرد. پس از او ممکن است لیورپول تا سال‌ها دوباره قهرمان این مسابقات نشود. بنابراین عزم او جزم است که قبل از رفتن، یکبار دیگر نیز طعم قهرمانی در لیگ جزیره را به تماشاگران استثنایی آنفیلد بچشاند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان