از نگاه اپل، آیفون ۶ پلاس حالا یک گوشی منسوخ است

آیفون ۶ پلاس، موبایلی که نخستین‌بار در سال ۲۰۱۴ به دست مشتریان رسید، به فهرست محصولات منسوخ‌ اپل اضافه شد.

اپل گوشی آیفون 6 پلاس را در سراسر جهان منسوخ اعلام کرده است، به این معنی که فروشگاه‌ها و مراکز خدماتی مورد تأیید اپل از این پس خدمات تعمیر، سرویس سخت‌افزاری یا فروش قطعات این دستگاه را ارائه نمی‌دهند.

به گزارش زومیت، خالق مک بوک معمولا زمانی یک دستگاه را منسوخ می‌داند که هفت سال از توقف فروش آن گذشته باشد. بر همین اساس هر سال تعدادی از محصولات خود از جمله برخی مدل‌های آیفون و آیپد را به فهرست دستگاه‌های قدیمی و منسوخ اضافه می‌کند.

اپل در سپتامبر 2014 (شهریور و مهر 1393) آیفون 6 و آیفون 6 پلاس را با ویژگی‌هایی از جمله صفحه‌نمایش‌ بزرگ‌تر از مدل‌های قبلی و پشتیبانی از Apple Pay عرضه کرد. در سپتامبر 2016 (شهریور و مهر 1395) فروش آیفون 6 پلاس متوقف شد، اما آیفون 6 تا چند سال بعد از طریق فروشندگان مجاز در برخی کشورها در دسترس بود؛ بنابراین آیفون 6 هنوز منسوخ نشده است.

بر اساس فهرست منتشرشده توسط اپل، اکنون آیپد مینی 4 به فهرست قدیمی‌ها وارد شده است، چون بیش از پنج سال از زمان توقف فروش رسمی آن می‌گذرد. مراکز مجاز خدمات اپل با توجه به موجودی قطعات، حداکثر تا دو سال بیشتر به تعمیر محصولات قدیمی ادامه خواهند داد.

اپل همچنین آیفون 8 و آیفون 8 پلاس قرمز رنگ را به فهرست محصولات قدیمی خود اضافه کرده است. رنگ‌های دیگر این دستگاه‌ها برای مدت زمان بیشتری در دسترس بودند، بنابراین آن رنگ‌ها هنوز قدیمی نشده‌اند.

مک‌بوک‌ها ممکن است با توجه به موجودی قطعات، فقط برای تعمیرات باتری در طول 10 سال از زمان توقف فروش، واجد شرایط خدمات باشند. در میان لپ‌تاپ‌ها، مک بوک پرو 13 اینچ و مک بوک پرو 15 اینچ مدل 2017 در میان محصولات قدیمی دیده می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان