برنامه مسکو برای اوکراین لو رفت/ پوتین چه نقشه‌ای در سر دارد؟

روسیه در چند نقطه در امتداد خط مقدم ۶۰۰ مایلی نیروهای اوکراینی حمله می‌کند، زیرا می‌خواهد از تصرف شهر آودیوکا در شرق، اولین پیروزی بزرگ خود در میدان نبرد در ماه‌ها، فرصت سازی کند.

مسکو می‌داند که واحدهای اوکراینی با کمبود سرباز و مهمات جدید مواجه هستند. ایالات متحده و اروپا در تجهیز مجدد کی‌یف ناکام هستند.

به گزارش اقتصاد نیوز، بی دلیل نیست که ماکسیم ژورین، معاون فرمانده تیپ سوم نظامیان اوکراین که ماه گذشته از آودیوکا عقب نشینی کرد، گفت«آنچه در حال حاضر اتفاق می‌افتد، چیزی است که روسیه مدت‌ها خود را صرف آماده‌سازی آن کرده است. این بازیگر نیروها و منابع کافی را برای تحت فشار قرار دادن محورهای مختلف به یکباره جمع آوری کرده است».

ارتش اوکراین در تلاش برای پاسخگویی است، این بازیگر مهمات خود را تهیه می کند و به دنبال فرصت هایی برای ضربه زدن به نیروهای روسی در حال حرکت است، رویکردی که به عنوان دفاع فعال شناخته می شود.

به نوشته وال استریت ژورنال، در غرب آودیوکا، بیل‌هایی که بیشتر برای ساخت‌وساز مورد استفاده قرار می گیرند تا حفاری در میدان جنگ، زمین را برای ساخت خندق‌ها و سنگرهای ضد تانک خالی می کنند.

اوکراینی‌ها تلاش دارند تا موانع فیزیکی را که روسیه بیش از یک سال پیش در جبهه خود ایجاد کرده بود، بازتعریف کنند.اوکراین در ماه نوامبر از کمپینی برای ساخت شبکه گسترده ای از استحکامات در امتداد خطوط مقدم، به ویژه در مناطق نزدیک آودیوکا خبر داد.

ولودیمیر زلنسکی خواستار تسریع در ساخت و ساز شد و از شرکت های خصوصی و کمک کنندگان خواست تا در این امر مشارکت کنند.اما مقامات غربی و سربازان اوکراینی می‌گویند که این کارزار نتایج قابل‌توجهی به همراه نداشته، و عدم پیشرفت، مسئولیت اوکراین را در حالی که روسیه حملات خود را افزایش می‌دهد، ثابت می‌کند. در روزهای اخیر روسیه نیروهای اوکراینی را از یک رشته روستا در غرب آودیوکا بیرون رانده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان