وزیر خارجۀ آمریکا: دنبال جلوگیری از گسترش درگیری ها در منطقه هستیم

بلینکن که در یک کنفرانس خبری با همتای فرانسوی خود حضور داشت گفت: «در تلاش برای جلوگیری از گسترش درگیری‌ها و دستیابی به آتش‌بس در غزه و بازگشت زندانی‌ها هستیم.»

وزیر امور خارجه آمریکا علی‌رغم تأکید مجدد بر تعهد دیرینه کشورش برای کمک به اسرائیل مدعی شد به دنبال جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در منطقه است.

به گزارش فارس، بلینکن که در یک کنفرانس خبری با همتای فرانسوی خود حضور داشت گفت: «در تلاش برای جلوگیری از گسترش درگیری‌ها و دستیابی به آتش‌بس در غزه و بازگشت زندانی‌ها هستیم.»

وزیر امور خارجه آمریکا علاوه بر این خواستار «تحقیقات فوری و بی‌طرفانه» درباره کشته شدن کارگران «آشپزخانه مرکزی جهانی» شد.

 اسرائیل چند روز پیش به خودرو کارکنان این آشپزخانه بین‌المللی حمله کرد و شش عضو این «تیم کاملا خارجی» را -علاوه بر راننده خودرو که اهل غزه بود-، کشت.

آشپزخانه مرکزی بین‌المللی یک سازمان خیریه بین‌المللی است که خوزه آندرس سرآشپز اسپانیایی آن را در سال 2010 در پی زلزله هاییتی تأسیس کرد و از آن پس تلاش کرده پس از بلایای طبیعی، به نجات‌یافتگان، کمک‌های غذایی و غذای گرم بدهد.

این سازمان 22 اسفند گذشته (1402) اولین محموله غذایی خود را با کِشتی از قبرس به غزه ارسال کرد و محموله دوم 11 فروردین از همین طریق ارسال شد.

 یک تیم از این سازمان شامل شش نفر و یک راننده از اهالی غزه پس از هماهنگی با ارتش اسرائیل از انبار این آشپزخانه در دیر بلح (مرکز نوار غزه) عازم مأموریت بودند اما ارتش اسرائیل خودرو آنان را منهدم کرد و هفت نفر شامل یک آمریکایی، یک انگلیسی، یک کانادایی، یک ایرلندی یک لهستانی و یک استرالیایی و یک راننده اهل غزه را کشت. این سازمان این حمله را تراژدی خواند و فعالیت این سازمان در غزه را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرد.

آنتونی بلینکن در بخش دیگری از اظهاراتش بار دیگر بر تعهد دیرینه کشورش برای کمک به اسرائیل تأکید کرد و گفت: «تعهدی دیرینه به امنیت اسرائیل و کمک به آن برای دفاع از خودش داریم.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان