تنبیه انضباطی استقلال و پرسپولیس مطابق تصمیمات انضباطی لالیگا

سازمان لیگ اسپانیا به خاطر توهین‌های نژادی در جریان دیدار دو تیم ختافه و سویا، علاوه بر جریمه مالی، جایگاه‌هایی که در آن‌ها شعار داده شده را بست.

تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای تنبیه هواداران استقلال و پرسپولیس مطابق احکام انضباطی لیگ اسپانیا است.

به گزارش فارس، سازمان لیگ اسپانیا به خاطر توهین‌های نژادی در جریان دیدار دو تیم ختافه و سویا، علاوه بر جریمه مالی، جایگاه‌هایی که در آن‌ها شعار داده شده را بست.

به این ترتیب علاوه بر جریمه 27 هزار یورویی باشگاه ختافه، تماشاگران این تیم نیز در 3 بازی پیاپی خانگی قادر به استفاده از جایگاه‌های مربوطه نیستند که این جریمه در وهله اول بازهم ضرری مالی را برای باشگاه به همراه خواهد داشت.

اتفاقی که سال پیش نیز به خاطر حواشی دیدار رئال مادرید مقابل والنسیا افتاد و برخی جایگاه‌های ورزشگاه مستایا بسته شد.

این درحالیست که چندی پیش کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال کشورمان به خاطر اتفاقات دربی و تخلف تماشاگران، جایگاه‌های 15 و 16 متعلق به هواداران استقلال و همچنین جایگاه‌های 22 و 23 متعلق به پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی بست تا در کنار جریمه مالی، رفتار ناپسند هواداران دو تیم را نیز بی نصیب نگذارد.

هرچند این حکم انضباطی در دو تقابل آبی و قرمز تهران طی فصل آینده اعمال می‌شود و مانند تصمیم لالیگا در ادامه مسابقات فصل جاری تاثیرگذار نیست اما به هرحال با توجه به حضور بیشتر تماشاگران در مسابقه دربی، بازهم ضرر مالی را برای هر دو باشگاه چه در مسابقه رفت و چه در مسابقه برگشت به همراه خواهد داشت.

البته حکم لالیگا درمورد توهین‌های نژادی صادر شده اما آنچه مشخص است؛ سنگ پرانی و پرتاب اشیا به سمت افراد داخل زمین در فوتبال اسپانیا مرسوم نیست و در واقع تصمیم مشابه کمیته انضباطی مطابق با حواشی مرسوم فوتبال ایران صادر شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان