نمونه‌های سیارک بنو در دسترس همه دانشمندان جهان قرار می‌گیرند

دانشمندان خارج از گروه «اسیریس-رکس»(OSIRIS-REx) ناسا اولین نگاه دقیق خود به نمونه‌های سیارک بنو خواهند داشت. این نمونه‌ها شش ماه پس از رسین آنها به زمین برای تحقیقات مستقل در دسترس قرار می‌گیرند.

ناسا نمونه‌های سیارک «بنو» را که با ماموریت «اسیریس-رکس» به زمین آورده شده‌اند، در اختیار دانشمندان سراسر جهان قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، دانشمندان بالاخره قرار است به نمونه‌های سیارک «بنو»(Bennu) دسترسی داشته باشند.

به نقل از ناسا، دانشمندان خارج از گروه «اسیریس-رکس»(OSIRIS-REx) ناسا اولین نگاه دقیق خود به نمونه‌های سیارک بنو خواهند داشت. این نمونه‌ها شش ماه پس از رسین آنها به زمین برای تحقیقات مستقل در دسترس قرار می‌گیرند.

گروه سرپرستی در «مرکز فضایی جانسون» ناسا، کاتالوگ نمونه اسیریس-رکس را منتشر کرده‌اند. این کاتالوگ، جزئیات سنگ‌ها و غبارهای کوچکی را منتشر کرده‌اند که دانشمندان سراسر جهان می‌توانند آنها را برای تحقیقات خود درخواست کنند.

«جما دیویدسون»(Jemma Davidson) مدیر بخش «تحقیقات و اکتشافات علوم ستاره‌شناسی»(ARES) در مرکز فضایی جانسون گفت: هیجان‌انگیز است زیرا تا این لحظه به استثنای آنچه در کنفرانس‌ها نشان داده شده، واقعا هیچ‌کس خارج از گروه‌های سرپرستی یا ماموریت فرصت نداشته است تا نمونه‌های بنو را با جزئیات ببیند.

اسیریس-رکس 121.6 گرم مواد را از سیارک بنو به زمین آورد. این بزرگترین نمونه سیارک به شمار می‌رود که تا به حال در فضا جمع‌آوری شده و بیش از دو برابر جرم مورد نیاز ماموریت است. برخی از نمونه‌ها پیشتر توسط اعضای گروه تحلیل شدند و آنها شواهدی را از وجود مولکول‌های آلی و مواد معدنی حاوی فسفر و آب پیدا کرده‌اند که روی هم می‌توانند نشان‌دهنده عناصر سازنده ضروری برای حیات باشند.

کاتالوگ ارائه‌شده، جزئیات هر نمونه را با عکس، وزن و توضیحات نشان می‌دهد. دانشمندان می‌توانند از پایگاه داده برای یافتن قطعات خاصی از نمونه بنو استفاده کنند که به پشتیبانی از تحقیقات آنها بپردازد.

برای این کار، آنها باید یک پیشنهاد علمی موجه ارائه دهند مبنی بر این که چرا می‌خواهند قطعات خاصی را درخواست کنند، چگونه تجزیه و تحلیل خود را انجام می‌دهند، چه چیزی را امیدوارند یاد بگیرند و چگونه تجزیه و تحلیل آنها ممکن است بر نمونه تأثیر بگذارد. درخواست‌ها توسط یک هیئت بازبینی متشکل از کارشناسان بررسی می‌شوند که درخواست‌های دریافت نمونه را برای همه مواد نجومی ناسا بررسی می‌کنند.

راهنمای دقیق برای ارسال درخواست و فرم درخواست نمونه در وب‌سایت بخش تحقیقات و اکتشافات علوم ستاره‌شناسی موجود است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان