ارزش بازار سامسونگ از ۴۰۰ میلیارد دلار گذشت؛ بالاتر از شیائومی، پایین‌تر از اپل

ارزش بازار سامسونگ الکترونیکس به‌دلیل رونق هوش مصنوعی از مرز ۴۰۰ میلیارد دلار عبور کرد.

افزایش تقاضای شرکت‌های هوش مصنوعی برای پردازنده‌های پیشرفته باعث رشد سهام سامسونگ شد و ارزش بازار این شرکت را پس از سه سال به بیش از 370 میلیارد دلار رساند. ارزش بازار سامسونگ آخرین‌بار در سال 2021 به این سطح رسیده بود.

به گزارش زومیت، قیمت سهام سامسونگ الکترونیکس به‌تدریج افزایش یافته است و اخیراً با رشد ناگهانی 4 درصدی برای اولین بار در سه سال گذشته از مرز 85 هزار وون (63 دلار) فراتر رفت.

به‌تازگی سرمایه‌گذاران خارجی سهام عظیمی از سامسونگ الکترونیکس را به‌ارزش یک تریلیون وون یا نزدیک به 740 میلیون دلار خریده‌اند. از 19 مارس تا 2 آوریل (29 اسفند تا 14 فروردین)، آ‌ن‌ها 5٫75 تریلیون وون یا 4٫2 میلیارد دلار در سامسونگ سرمایه‌گذاری کردند که نشان‌دهنده‌ی اعتماد روزافزونشان به توانایی‌های غول کره‌ای است.

ارزش بازار سامسونگ هم‌اکنون به 415٫20 میلیارد دلار رسیده است؛ اما با وجود تمامی پیشرفت‌ها، این شرکت همچنان فاصله‌ی زیادی با سایر بزرگان صنعت فناوری نظیر اپل دارد. ارزش بازار اپل که زمانی مرز سه تریلیون دلار را هم رد کرده بود، درحال‌حاضر به 2٫607 تریلیون دلار می‌رسد. ارزش بازار شیائومی 388٫21 میلیارد دلار است.

تحلیلگران انتظار دارند که فروش سامسونگ در سه‌ماهه‌ی اول 2024 درمقایسه‌با مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش یابد و سود عملیاتی شرکت با افزایش 711 درصدی به 5٫19 تریلیون وون یا 3٫8 میلیارد دلار برسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان