بازتاب راهپیمایی روز قدس در رسانه‌های خارجی

روزنامه تایمز اسرائیل نیز نوشت: ایران و متحدانش راهپیمایی روز قدس را که از زمان انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ ایران هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، گرامی داشتند و آن را مناسبتی برای ابراز حمایت از فلسطینیان می‌دانند.

رسانه‌های انگلیسی زبان با انتشار اخبار مربوط به برگزاری راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور گزارش دادند که جمهوری اسلامی ایران به‌طور همزمان نیز مراسم تشییع پیکر شهدای حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را برگزار کرد.
 
به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد ایران روز جمعه مراسم تشییع پیکر هفت شهید در حمله هوایی رژیم صهیونیستی در هفته جاری به محوطه سفارت ایران در سوریه را برگزار کرد؛ «حمله‌ای بی‌سابقه که تهران تاکید کرده انتقام آن را خواهد گرفت».
 
رویترز افزود: مراسم تشییع پیکر این افراد همزمان با راهپیمایی سالانه روز قدس در سراسر ایران برگزار شد که شرکت کنندگان در آن با در دست داشتن تصاویر شهدای حمله به کنسولگری دمشق شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر می‌دادند.
 
این خبرگزاری در ادامه به حضور «زیاد النخاله» رهبر گروه مبارز فلسطینی جهاد اسلامی در راهپیمایی روز جمعه تهران اشاره کرد.
 
همچنین خبرگزاری فرانسه گزارش داد که ایران به شهدای حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری تهران در سوریه ادای احترام کرد.
 
خبرگزاری فرانسه با این تیتر افزود: صدها هزار نفر از مردم تهران همزمان با راهپیمایی روز قدس، در مراسم تشییع گرد هم آمدند.
 
بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه تنش‌ها را در منطقه که در حال حاضر نیز درگیر جنگ غزه است، افزایش می‌دهد.
 
روزنامه تایمز اسرائیل نیز نوشت: ایران و متحدانش راهپیمایی روز قدس را که از زمان انقلاب اسلامی 1979 ایران هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، گرامی داشتند و آن را مناسبتی برای ابراز حمایت از فلسطینیان می‌دانند.
 
این رسانه صهیونیستی همچنین به برگزاری مراسم تشییع شهدای کنسولگری ایران در دمشق همزمان با راهپیمایی روز قدس در تهران اشاره و خطر نشان کرد که هزاران نفر در این مراسم شرکت کردند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان