حضور مردم شهرهای سراسر کشور در روز جهانی قدس (+عکس)

همزمان با تهران تمام شهرها و روستاهای کشور راهپیمایی جهانی قدس را آغاز کرده‌اند، امسال همزمان با روز جهانی قدس تشییع شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیتی به کنسولگری ایران در سوریه انجام می‌شود.

راهپیمایی مردم شهرهای مختلف ایران امسال شکوهمندتر از سال‌های گذشته همزمان با تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه برگزار شده‌است.
 
به گزارش ایسنا، همزمان با تهران تمام  شهرها و روستاهای کشور راهپیمایی جهانی قدس را آغاز کرده‌اند، امسال همزمان با روز جهانی قدس تشییع شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیتی به کنسولگری ایران در سوریه انجام می‌شود.
 
امروز زنان و مردان به همراه کودکان و جوانان و نوجوانان شیعه و سنی سرزمین اقوام با در دست داشتن پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران، فلسطین و حزب‌الله لبنان، یکپارچه برای آزادی قدس شریف به پا خاسته‌اند تا برای عمل به فرامین حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و جانشین خلفش امام خامنه‌ای برای آزادی قدس شریف به صف شوند.

گلستان؛ از چهارراه میدان تا مصلی شعار گرگانی‌ها «القدس لنا» است 

گلستانی‌ها امروز با فریادهای «الله اکبر»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، «یاایها المسلمون، اتحدوا اتحدوا»، «القدس لنا» و دیگر شعارها خشم و انزجار خود از استکبار جهانی و صهیونیست را به جهانیان اعلام می کنند.
 
حضور مردم شهرهای سراسر کشور در روز جهانی قدس
 
در حال حاضر سرتاسر استان گلستان از نوکنده در غرب گلستان تا مناطق مرزی شرق استان در شهرستان‌های کردکوی، آق‌قلا، بندر ترکمن، بندر گز، علی‌آبادکتول، رامیان، مینودشت، کلاله، گنبدکاووس، آزادشهر، مراوه‌تپه، گالیکش و گمیشان امروز میزبان قدوم مردم روزه دار از اقوام مختلف کرد، ترک، لر، سیستانی، بلوچ، ترکمن و فارس شده تا غریو مرگ بر اسرائیل آنها کاخ ستمگران عالم را به لرزه درآورد.

خراسان رضوی؛ حضور مردم مشهد در راهپیمایی روز قدس امسال کوبنده‌تر از سال‌های گذشته

این راهپیمایی از میدان 15 خرداد آغاز و در انتها به حرم مطهر رضوی(ع) ختم می‌شود. مردم حاضر در این مراسم ضمن محکومیت جنایات شش ماهه اسرائیل در غزه و خصوصا حملات به مراکز درمانی، حمله چند روز پیش رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را به شدت محکوم کردند.
 
مردم انقلابی مشهد با در دست‌ داشتن پرچم‌های ایران، فلسطین و حزب‌الله و همچنین تصاویری از حضرت امام، رهبر انقلاب، شهید سلیمانی و شهدای حمله به کنسولگری، شعارهایی را در انزجار از رژیم صهیونیستی سردادند.
 
جنایات اسرائیل در غزه که حالا از شش ماه عبور کرده و منجر به شهادت بیش از 33 هزار فلسطینی شده است، باعث شده امسال مردم پرشورتر و کوبنده‌تر از همیشه در راهپیمایی روز قدس حاضر شده و از مجامع بین‌المللی بخواهند، به انفعال خود در قبال جنگ غزه و کشتار روزانه بیش از 150 انسان مظلوم در این باریکه پایان دهند.
 
راهپیمایان بر بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به تمام قوانین جنگ و قواعد بین‌المللی تاکید دارند و خواستار اتحاد کشورهای جهان و مجامع بین‌الملل برای مقابله با وحشی‌گری های آنها هستند. همچنین جمعی از اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در اعتراض به حملات اسرائیل به مراکز درمانی، با روپوش سفید در این راهپیمایی حاضر شده‌اند.
 
برپایی غرفه‌هایی به منظور تبیین وضعیت غزه برای کودکان و نوجوانان و همچنین همخوانی سرود توسط نوجوانان دهه هشتادی و کودکان دهه نودی از جمله دیگر برنامه‌های راهپیمایی روز جهانی قدس در مشهد است.

سیستان‌وبلوچستان؛ مردم چابهار و راسک با رغم حادثه تروریستی روز گذشته حضوری شکوهمندانه دارند

مردم سیستان و بلوچستان علی رغم رخ دادن حادثه تروریستی روز گذشته در شهرهای راسک و چابهار که نقشه دشمن برای ناامن جلوه دادن فضای استان بود و می خواستند باعث شوند که مردم در راهپیمایی روز قدس شرکت نکنند اما دلاورمردان و شیرزنان سیستانی و بلوچستانی باز هم در کنار هم آمدند تا حماسه حضوری دیگر را ثبت کنند.
 
گزارش های میدانی خبرنگاران ایسنا نشان از این دارد که مردم استان در شهرهای مختلف ساعاتی قبل از شروع مراسم در محل های تعیین شده حضور داشتند. نکته جالب اینکه مردم استان از تبلیغات سوء دشمن ترسی نداشتند و با خانواده های خود در مراسم حضور دارند.
 
عباس صفدری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده راهپیمایی روز قدس در بیش از 60 نقطه جمعیتی استان برگزار خواهد شد.
 
رئیس شورای هماهنگی تیلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وقایع اخیر صورت گرفته طی روز های اخیر و شهادت جمعی از عزیزان در سفارت ایران در سوریه توسط این رژیم منحوس، موج مبارزه با رژیم صهیونیستی و حمایت از رزمندگان مقاومت از سوی مردم ما افزایش یافته است.
 
تعدادی از علما و سران طوایف اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز ضمن تاکید بر حضور حداکثری از اقشار مردم شیعه و سنی برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس گفتند: حضور هر فرد در این راهپیمایی در حقیقت یک گام برای نابودی رژیم غاصب صهیونیستی است.
 
دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور که به منظور نظارت بر ارائه خدمات درمانی مطلوب به مجروحان حوادث تروریستی چابهار و راسک به ایرانشهر سفر کرده، در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافت.

قم؛حضور پرشور روحانیت،‌ قشرهای مختلف مردم قم در کنار مسئولان استان

راهپیمایی مردم در قم در حمایت از آرمان قدس امروز ساعت 9:30 صبح با تجمع در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و وداع با پیکر شهید محسن صداقت از شهدای قمی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق آغاز شد.
 
راهپیمایی منسجم و پرشور امت ولایتمدار قم که پیکر مطهر شهید سرافراز محسن صداقت از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران را نیز تشییع می‌کنند از مسیر خیابان ارم، خیابان شهداء آغاز و به سمت میدان فلسطین و میعادگاه نماز جمعه در مصلی قدس ادامه خواهد داشت.

کرمان؛ راهپیمایی ضدصهیونیستی در دیار شهید قدس/فریاد «مرگ بر اسرائیل» در دیار فاتحان اروند طنین‌انداز شد

امروز مردم دیار حاج قاسم آمدند تا حمایت خود را از کودکان، زنان و مردان فلسطین اعلام کنند و انزجار خود را از رژیم کودک‌کش صهیونیستی فریاد بزنند.
 
مردم کرمان قبل از آغاز راهپیمایی، از اطراف خود را به مسیر اعلام شده راهپیمایی می‌رسانند. برخی دختران همراه با پدرانشان آرام با هم حرف می‌زنند و با عجله خود را به خیل راهپیمایان می‌رسانند.به گزارش ایسنا، کودکان دیار حاج قاسم در غرفه کودک و نوجوان حضور یافته و در حال رنگ‌آمیزی نقاشی‌ها هستند.مردان و زنان، کودکان خردسال خود را نیز به همراه آورده‌اند تا این ابتکار امام راحل را به نسل بعدی خود بشناسانند تا آنها نیز از آن پیروی کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: طوفان الاقصی ابهت اسرائیل را شکست و سران صهیونیستی می‌گویند ما تا چند سال آینده دوام نمی آوریم و 80 سالگی اسرائیل را نمی‌بینیم.

خوزستان؛خروش مردم اهواز در راهپیمایی روز قدس

مراسم روز جهانی قدس در اهواز که از درب مسجد آیت‌الله موسوی جزایری آغاز شده تا مصلی مهدیه امام خمینی (ره) ادامه خواهد داشت و سپس مردم مومن و روزه دار در مصلی به اقامه نماز جمعه پرداختند.
 
امروز مردم اهواز همانند راهپیمایی های گذشته حضور پرشور و باشکوهی در صحنه حمایت از فلسطین دارند و همه اقشار از زن و مردم گرفته تا کودک و جوان و ... و نیز قومیت های مختلف، دانشگاهیان، ورزشکاران، خانواده شهدا، روحانیون، مسئولان استانی و نیروهای بسیج در این راهپیمایی حاضر هستند.
 
علی اکبر حسینی محراب  استاندار خوزستان در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در اهواز، اظهارکرد: مردم وقتی دیدند اسرائیلی ها در شب بیست و یکم ماه رمضان، بهترین عزیزان ما را به شهادت رساندند، خوی ددمنشانه رژیم صهیونیستی را دیدند.
 
در پایان نیز قطعنامه پایانی این مراسم خوانده شد.

گیلان؛ راهپیمایی روز جهانی قدس، اعلام بیداری جهانیان علیه سلطه است

کیا عاشوری فرماندار شهر رشت، جمعه 17 فروردین ماه در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه روز جهانی قدس، تجلی همبستگی و همدلی همه مسلمانان جهان است، اظهار کرد: روز جهانی قدس یادگار هوشمندانه امام راحل به عنوان نقطه پیوند میلیاردها مسلمان، خیزش‌های مردمی در سراسر جهان علیه رژیم غاصب و سفاک صهیونیستی را به همراه داشته به گونه‌ای که این رژیم را به وحشت انداخته است.

هرمزگان؛ مردم بندرعباس برای حمایت از آرمان قدس به میدان آمدند

راهپیمایی روز قدس رمضان المبارک 1445 در استان هرمزگان با حال و هوا و شرایط متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد و جنایات سنگین علیه کودکان و غیرنظامیان و شروع نسل‌کشی در غزه، خشم و خروش مسلمانان جهان و استان هرمزگان این مساله را تشدید کرده است و امسال شاهد برگزاری راهپیمایی روز قدس با شور و حضور متفاوت مردمی در استان هرمزگان بودیم.

آذربایجان غربی؛ طنین انداز شدن شعار «مرگ بر اسرائیل» در ارومیه

مردم روزه‌دار مرکز استان آذربایجان غربی به همراه مسئولان و مقامات استانی و لشکری از ساعت 10:3٠ صبح امروز؛ جمعه 17 فروردین 1403، مصادف با 25 رمضان  1445 از مسیرهای تعیین شده، با حضور در راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس را گرامی داشته‌اند. علیرغم اینکه مراسم به طور رسمی از ساعت 10:3٠ صبح آغاز می‌شد، اما مردم ارومیه از دقایق اولیه صبح در خیابان‌های منتهی به میدان ولایت فقیه که محل برگزاری مراسم است، حضور داشتند.

مازندران؛ مردم دیار علویان در حمایت از مردم مظلوم غزه در روز قدس قیام کردند

مردم مازندران در شهرستان‌های این استان با مسلمین جهان همصدا شدند و انزجار خود را نسبت به رژیم غاصب اعلام کردند.
 
مردم ولایت مدار و روزه دار شهرستان نور با در دست داشتن شعار نوشته،انزجار خود را نسبت به رژیم کودک کش غاصب صهیونیستی نشان دادند.در این راهپیمایی اقشار مختلف مردم در سنین مختلف پیر، جوان، ورزشکار، موتور سوار، فرهنگی، خانواده‌ی شهدا و آحاد جامعه با حضور پررنگ خود ثابت کردند که پای این نظام، انقلاب و آرمان‌های امام و شهدا ایستاده‌اند و خواهان آزادی قدس شریف هستند.

البرز؛ مردم کرج همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند

راهپیمایی روز قدس در مرکز استان البرز که از میدان شهدا تا مصلی نماز جمعه کرج امتداد داشت، به دلیل جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و حمله به کنسولگری ایران در دمشق پرشورتر از هر سال برپا شد. همه اقشار و گروه‌های سنی در مراسم امسال حضور پیدا کردند تا به سهم خود جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

خراسان جنوبی؛ رژیم کودکش صهیونیستی در باتلاق غزه‌گیر افتاده‌است

راهپیمایی روز قدس در بیرجند با حضور گسترده مردم از میدان ابوذر در مسیر خیابان ارتش و خیابان پاسداران به سمت مسجد امام حسین (ع) برگزار شد.
 
جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی،در راهپیمایی روز جهانی قدس شهر بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز رژیم کودکش صهیونیستی در باتلاق غزه گیر افتاده و نه راه پس دارد و نه راه پیش.

آذربایجان‌شرقی؛ ضربات وارد شده به رژیم صهیونیستی غیر قابل جبران است

مردم ولایتمدار آذربایجان‌شرقی همزمان با سراسر کشور با حضور در راهپیمایی روز قدس، جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین را محکوم کرده و اعلام کردند که مثل همیشه کنار مردم فلسطین هستند.در مسیرهای منتهی به محل تجمع، غرفه‌های مختلفی برپا شده و برنامه‌های جذاب جنبی از جمله اجرای گروه‌های ورزشی کونگ‌فو، طناب زنی، ووشو و کاراته، غرفه نقاشی کودکان، گروه‌های سرود و پرده خوانی اجرا شد که مورد استقبال روزه داران مومن قرار گرفت.
 
حضور مردم شهرهای سراسر کشور در روز جهانی قدس
 
غرفه‌های میز خدمت برخی ادارات نیز برپا شده و آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات مردم بودند. یکی از نکات جالب راهپیمایی امروز، اهتزاز پرچم چند متری فلسطین و ایران بود که مردم ولایتمدار تبریز با گرفتن بخشی از این پرچم‌ها و سر دادن شعار، جلوه ای ویژه‌ به مراسم دادند.
 
سردار الیاس گل محمدزاده جانشین فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: روز جهانی قدس نشانه‌ی امام خمینی «ره» است و خدا را شاکریم که حمایت از مردم مظلوم فلسطین در این روز، جهانی شده است.
 
علی اصغر فاتحی‌فر رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در حاشیه راهپیمایی روز قدس، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حضور پرشور مردم روزه دار در آغازین دقایق راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: امروز مسئله فلسطین دیگر فقط مسئله جهان اسلام نیست بلکه کل دنیا در کنار مردم این سرزمین هستند.

یزد؛ برگزاری پرشور راهپیمایی روز جهانی قدس و تشییع شهدای مدافع امنیت 

راهپیمایان روزه دار یزد با در دست داشتن پرچم ها و پلاکاردهایی جنایات رژیم منحوس صهیونیستی و معاندین انقلاب اسلامی و گروه تروریستی جیش الظلم در جنایات اخیر را محکم کردند.
 
مردم یزد قبل از ورود به محل اقامه نماز جمعه به امامت آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر پیکر شهدای معزز یزد در حادثه راسک نماز خواندند و در ادامه با شرکت در نماز جمعه و سخنان «محمدصالح جوکار» رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس به عنوان سخنران پایانی این مراسم را استماع کردند.
 
سردار «محمدصالح جوکار» در سخنرانی راهپیمایی روز جهانی قدس که در محل مسجد ملااسماعیل یزد برگزار شد، ماه رمضان را ماه دفاع از مظلوم خواند و با اشاره به تدبیر رهبر کبیر انقلاب در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس برای دفاع از مظلوم، اظهار کرد: امروز مسئله فلسطین به یک مسئله جهانی و بین المللی تبدیل شده و افکار تمام ملت‌ها با مردم فلسطین همراه شده است.
 
بنا به گزارش های رسیده، راهپیمایی دشمن شکن روز جهانی قدس در بیش از 50 نقطه از شهرها و روستاهای یزد با شکوهتر از سالهای گذشته برگزار شده است.

فارس؛ خروش مردم  در حمایت از آرمان فلسطین / پای حمایت از مظلومان ایستاده‌ایم

همزمان با سراسر کشور، راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور حداکثری مردم استان فارس در بیش از 120 نقطه این استان برگزار شد.راهپیمایی روز جهانی قدس امسال بسیار پررنگ و باشکوه در شیراز برگزار شد و حضور قشرهای تخصصی با لباس فرم‌های خود در حمایت از آرمان فلسطین یکی از جذابیت‌های این برنامه بود.
 
حضور مردم شهرهای سراسر کشور در روز جهانی قدس
 
امیرحسین دهقان، دانشجوی ترم آخر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار ایسنا، گفت: بسیار علاقه‌مند بودم که برای حمایت از آرمان فلسطین در راهپیمایی روز قدس شرکت کنم. به خصوص اینکه امسال چندین نفر از هموطنانمان در جنایت رژیم صهیونیستی در کنسولگری ایران در دمشق به شهادت رسیدند.
 
زهرا حسینی، بانوی 50 ساله که خانه‌دار است نیز به خبرنگار ایسنا گفت: وظیفه خود دانستم که حتماً در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنم زیرا باید به هر طریقی از مردم مظلوم غزه حمایت کرد.

کرمانشاه؛ جلوه خاص حضور زنان، کودکان و نوجوانان در راهپیمایی روز قدس

مردم مومن و انقلابی کرمانشاه با حضور در این راهپیمایی با سر دادن شعارهای مرگ بر اسراییل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، پیرو خط رهبریم و... ضمن محکوم کردن سیاست‌های رژیم صهیونیستی، حمایت خود از مردم مظلوم غزه را اعلام کردند.
 
راهپیمایان کرمانشاهی همچنین حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که منجر به شهادت چند تن از پاسداران انقلاب اسلامی شد را محکوم کردند.
 
حضور زنان، کودکان و نوجوانان کرمانشاهی در حمایت از مادران و کودکان مظلوم غزه، جلوه خاصی به این مراسم داده بود. سخنران مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در کرمانشاه دکتر محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه بود. طبق اعلام رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه راهپیمایی روز جهانی قدس در حدود 50 نقطه استان برگزار شد.

کردستان؛ حضور پرشور مردم سلحشور کردستان از آزادی تا انقلاب

راهپیمایی سراسری یوم‌الله قدس، با حضور پرشور مردم روزه دار شهر سنندج، از میدان آزادی این شهر آغاز و به سمت میدان انقلاب تداوم یافت.مردم سلحشور کردستان، با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و در دست داشتن پلاکاردهایی که حاوی جملاتی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است، به سمت محل تجمع پایانی رفتند.
 
 سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در راهپیمایی روز جهانی قدس، با تقدیر از حضور پر شور مردم سنندج در راهپیمایی امروز اظهار کرد: این حضور چشمگیر و ممتاز شما مردم ولایتمدار سنندج و کردستان در حقیقت لبیک گفتن به ندای حضرت امام راحل در نامیدن روز جهانی قدس در جمعه آخر ماه مبارک رمضان است.

زنجان؛ قیدار نبی (ع)،آب‌بر، و زرین‌آباد حماسه‌ای دیگر آفریدند

مردم جای جای استان زنجان از هر قشر و گروهی دوشادوش هم ایستادند و پرشورتر از هر سال، فریاد زدند مرگ بر اسرائیل. زن و مرد همه، هم‌صدا بودند و با سختی روزه‌داری و در صحنه حضور پیدا کرده تا بار دیگر به جهانیان نشان دهند که قدس تنها نیست، فلسطین پاره‌ای از جان و تن اسلام است و تا وقتی که اسلام هست و مسلمان هست، فلسطین و فلسطینی تنها نخواهد بود.
 
امروز حشمت‌اله قنبری‌همدانی سخنران راهپیمایی مردم شهر زنجان بود. در این روز راهپیمایان از ساعت 10 صبح از مسیر میدان قائم به سوی مصلی نماز جمعه حرکت خود را آغاز کردند. همچنین در شهر ابهر مسیر راهپیمایی از چهارراه امام حسین (ع) به سمت مصلی نماز جمعه بود.
 
در شهر قیدار نبی (ع)، از میدان شهدا تا مصلی نماز جمعه، از ساعت 11 صبح برگزار شد و در شهر خرمدره نیز از میدان حضرت امام حسین (ع) به سمت چهارراه قائم (مصلی نمازجمعه)، از ساعت 10:30 صبح بود.
 
در شهر آب‌بر براساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده راهپیمایان از میدان امام علی (ع) به طرف مصلی نماز جمعه حرکت کردند. در شهر ماهنشان نیز از ساعت 10 صبح، از مسجد ولیعصر (عج) تا مصلی حضرت امام خمینی (ره) اعلام شده بود که مردم با حضور خود به ندای مظلومیت مردم فلسطین لبیک گفتند.
 
در شهر زرین‌آباد نیز از ساعت 11 صبح از مقابل سپاه ناحیه ایجرود تا مصلی نماز جمعه برگزار شد. همچنین در شهر سلطانیه از ساعت 11 صبح، از مقابل مسجد فاطمه‌الزهراء به سمت مصلی نماز جمعه راهپیمایی برگزار شد. راهپیمایی در شهر زنجان با حضور مردم روزه‌دار از میدان قائم به سمت مصلی نماز جمعه انجام شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان