تصادف وحشتناکی که فوتبال ایران را عزادار کرد

در هجدهمین روز از سال ۱۳۷۷ و هنگامی که مردم همچنان با هیجان برای رسیدن جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه لحظه‌شماری می‌کردند و دلشان می‌خواست محبوب‌ترین تیم ملی تاریخ ایران را در آن تورنمنت ببینند، یک اتفاق بسیار تلخ همه اهالی فوتبال را شوکه کرد.

هجدهم فروردین سالگرد اتفاق بسیار تلخی برای فوتبال ایران است.

به گزارش خبرورزشی، در هجدهمین روز از سال 1377 و هنگامی که مردم همچنان با هیجان برای رسیدن جام جهانی 1998 فرانسه لحظه‌شماری می‌کردند و دلشان می‌خواست محبوب‌ترین تیم ملی تاریخ ایران را در آن تورنمنت ببینند، یک اتفاق بسیار تلخ همه اهالی فوتبال را شوکه کرد.

سیروس قایقران کاپیتان محبوب و محجوب تیم ملی و ملوان بندر انزلی که از اواسط دهه 60 شمسی تا سال 1372 عضو تیم ملی فوتبال کشورمان بود، در یک سانحه رانندگی هنگامی که در راه رسیدن به گیلان بود چشم از جهان فرو بست و پسرش راستین قایقران هم همراه با پدر مسافر آسمان شد. این اتفاق آن‌قدر تلخ و شوکه کننده بود که جواد زرینچه و احمدرضا عابدزاده کاپیتان‌های آن زمان استقلال و پرسپولیس که با مرحوم قایقران در تیم ملی سال‌ها همبازی بودند، شبانه به سمت گیلان حرکت کردند و اشک‌های آن‌ها و سایر همدوره‌ای‌های سیروس آبای در مراسم تشییع و ترحیم کاپیتان اسبق تیم ملی هرگز از یادمان نمی‌رود.

حالا 26 سال از آن اتفاق تلخ می‌گذرد اما داغ قایقران شمالی تیم ملی هنوز هم برای فوتبال ایران تازه است. مردی که در جام ملت‌های 1988 همراه با ایران به مقام سوم دست پیدا کرد، در بازی‌های آسیایی 1990 قهرمانی را جشن گرفت و البته در جام ملت‌های 1992 و بازی‌های آسیایی 1986 هم حضور داشت. روحت شاد سیروس قایقران عزیز و جایگاهت همیشه سبز.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان