طرز تهیه هات چاکلت مکزیکی خوشمزه و خوش طعم

برای تهیه انواع نوشیدنی های گرم با روشی اصلی و بیرونی نیاز به مواد اولیه چندان زیادی ندارید و در عرض ۱۵ دقیقه می توانید دارای یک نوشیدنی گرم متفاوت و خوش طعم برای پذیرایی از مهمان ها شوید.

طرز تهیه هات چاکلت مکزیکی خوشمزه و خوش طعم

نوشیدنی های گرم انواع مختلف و بسیاری دارند که شما می توانید انواع نوشیدنی های گرم را در منزل به راحتی و در مدت زمان بسیار کمی تهیه نمایید. شما می توانید برای تهیه هات چاکلت از پودر های آماده استفاده نمایید اما گاهی بهتر است انواع هات چاکلت را در منزل و با استفاده از مواد اولیه غیر مضر تهیه کرد. طرز تهیه هات چاکلت مکزیکی در این مطلب قرار گرفته شده است.

همانطور که گفته ایم نوشیدنی گرم انواع مختلفی از جمله قهوه نارگیلی، لاته ماکیاتو و لاته عسلی دارد. این سه نوشیدنی گرم را علاوه بر اینکه می توان از فروشگاه ها تهیه کرد، می توان با دستور تهیه ای ساده و با استفاده از مواد اولیه کم در منزل تهیه کرد. برای مشاهده روش تهیه این سه نوشیدنی گرم محبوب بر روی لینک های قرار گرفته شده در مطلب کلیک نمایید.

هات چاکلت مکزیکی خوش طعم

مواد لازم

  • شیر پر چرب 3 فنجان
  • شکر 3 قاشق غذاخوری
  • چوب دارچین خرد شده 3 قاشق غذاخوری
  • شکلات نیمه شیرین خرد شده 170 گرم
  • اسانس وانیل 3/4 قاشق چای خوری
  • فلفل قرمز 1/4 قاشق چای خوری
  • خامه فرم گرفته برای تزئین به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم
  • پودر کاکائو به مقدار لازم

هات چاکلت مکزیکی با روش اصلی

طرز تهیه هات چاکلت مکزیکی با روش اصلی

ابتدا برای تهیه هات چاکلت مکزیکی باید شکلات تخته ای را به خوبی خرد کنید، برای این کار می توان شکلات را درون کیسه فریزر ریخت و با گوشت کوب و یا پشت چاقو آن را خرد کنید. سپس شیر را درون شیر جوش بریزید و بر روی حرارت متوسط قرار دهید.

در ادامه چوب دارچین، شکر، فلفل قرمز و مقداری پودر کاکائو در شیر بریزید. در حین جوشیدن شیر با استفاده از قاشق آن را هم بزنید تا شکر ذوب و ادویه ها به خورد شیر برود. این کار را نیاز است حدود ده دقیقه انجام دهید و سپس شیر را از روی حرارت بردارید.

طرز تهیه هات چاکلت مکزیکی خوش طعم

شکلات خرد شده را با وانیل به شیر اضافه کنید و دوباره مداوم هم بزنید تا شکلات در شیر حل شود. پس از ذوب شدن کامل شکلات در شیر، لیوان و یا ماگ مورد نظر خود را برای سرو هات چاکلت بردارید و مقداری هات چاکلت را در ماگ بریزید. با استفاده از خامه فرم گرفته شده روی هات چاکلت را تزئین کنید. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان