ویژه‌های مشرق؛

روزنامه شرق: حمله موشکی به رژیم صهیونیستی اشتباه است/ به جای انتقام با آمریکا مذاکره کنید!

مهم‌ترین مساله ایجاد ولوله یا نوعی ترس، وحشت و نگرانی در حوزه استحفاظی حریف است، رسیدن به این دستاورد، مهم‌ترین گام کشورها در نبردهاست.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز یکشنبه 19 فروردین ماه در حالی چاپ و منتشر شد که پیش بینی از آینده خالص سازان، شریان‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی، هدف مشروع مقاومت، سایه جنگ بر خاورمیانه و مهاجران فاقد مدرک باید به کشور خودشان بازگردند، در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

بررسی در خطوط خبری- تحلیلی ای که از سوی دو جریان حامیان دولت سابق و اصلاح طلبان دنبال می شود، بیانگر آن است که آنان سال جدید را سال به چالش کشیدن سیاست‌های کلی نظام از دریچه کنش رسانه ای شده اند. ، از جمله می‌توان به مسئله پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی در دممشق اشاراه کرد.

روزنامه شرق در سرمقاله خود پاسخ بازدارنده به صهوینست‌ها را امری اشتباه خوانده و نوشته است:

این سخن غلطی است که اگر ایران پاسخ اسرائیل را ندهد، مشروعیتش را در نیروهای طرفدار از دست خواهد داد. نیروهای طرفدار باید به این بلوغ فکری برسند که بر طبل مخرب جنگ نکوبند. دیرگاهی است که با بی‌تدبیری عقلانیت از آنها گرفته‌ شده است. آنها سرشار از کینه، نفرت و سوءظن به نیروهای ملی و رقبای داخلی خود شده‌اند. اقدامات اسرائیل باید با استراتژی‌های درازمدتی که جمهوری اسلامی علیه آن در پیش گرفته است، تراز شود نه با ترورهای اخیر. اینکه برخی از طرفداران دولت با تأخیر ذهنی به عقلانیت رسیده و بر سبیل حزم و احتیاط آمده‌اند، مبارک است.

این روزنامه در ادامه خواهان گفتگو با آمریکا به جای طرح بازدارندگی در برابر صهیونیست‌ها شده و می‌نویسد:

وضع به‌گونه‌ای شده است که اگر شما در پی تنش‌زدایی با آمریکا باشید، این آمریکاست که راضی به تنش‌زدایی نیست یا بار سنگین بر آن می‌نهد. مسئله به این سادگی حل نمی‌شود. ناز پرنیاز تو فزون‌طلبی او را دامن زده است. پرونده هسته‌ای ایران، به‌ویژه در دو دهه اخیر، «تاریخمندی منفعتی» برای نظام بین‌الملل و به‌ویژه برای نظام منطقه‌ای پیدا کرده است؛ یعنی به دلیل طولانی‌شدن این پرونده، کشورهای مختلف جایگاه منفعتی خود را در این شکاف تاریخی پیدا کرده‌اند. نفع خود را بر پایه این شکاف تنظیم کرده‌اند و بر اساس آن شبکه‌های ارتباطی خود را در نظام بین‌الملل سامان داده و تثبیت کرده‌اند.

روزنامه شرق: حمله موشکی به رژیم صهیونیستی اشتباه است/ به جای انتقام با آمریکا مذاکره کنید!

روزنامه هم‌میهن نیز در خطی مشابه انتقام ایران را باعث هراس کشورهای منطقه از ایران ارزیابی کرده و نوشته است:

این نوع تحرکات می‌تواند حساسیت کشورهای عرب را نسبت به اقدامات ایران در منطقه افزایش دهد و آنها را به سمت نوعی همدلی پنهان با اسرائیل در مواجهه‌اش با جمهوری اسلامی هدایت کند؛ یعنی نوعی بازگشت به دورانی که اسرائیل می‌کوشید خود را به‌عنوان حامی و ناجی کشورهای عرب در برابر آنچه «تهدید ایران» می‌نامید، معرفی کند!

روزنامه شرق: حمله موشکی به رژیم صهیونیستی اشتباه است/ به جای انتقام با آمریکا مذاکره کنید!

این ادعا در حالی در این روزنامه‌های اصلاح‌طلب مطرح شده است که امروز رژیم صهیونیستی درگیر جنگ فرسایشی است و افکار عمومی دنیا علیه این رژیم است و حامیانش نیز در دوراهی تردید نسبت به حمایت از این رژیم قرار گرفته‌اند.

جریان رادیکال اصلاح‌طلب در حالی گرای غلط می‌دهد که جهان علیه وحشی ‌گری صهیونیست ها به خروش آمده و از سوی دیگر جبهه مقاومت را مظلوم عرصه و میدان می داند، سیاست های اصولی جمهوری اسلامی در دفاع از مظلوم و کمک های مستشاری را مبتنی بر دیدگاه های امریکایی و اسرائیلی ها تعریف و تفسیر کرده و به انتقاد از آن‌ها نیز می‌پردازد.

روزنامه اعتماد اما معتقد است که ابزار تهدید بهترین سلاح بازدارنگی در برابر رژیم صهیونیستی خواهد بود؛ در بخشی از گفتگوی این روزنامه با شمس‌الواعظین آمده است:

مهم‌ترین مساله ایجاد ولوله یا نوعی ترس، وحشت و نگرانی در حوزه استحفاظی حریف است. رسیدن به این دستاورد، مهم‌ترین گام کشورها در نبردهاست. اینکه حریف از ترس روی یک پای خود بایستد و هر روز نگران حمله شما باشد، موضوع مهمی است. برخی افراد رادیکال احتمالا مطالعات کافی ندارند. 28 سفارتخانه اسراییل از روز جمعه تعطیل شده‌اند. بسیاری از مراکز فرهنگی و مراکز تجمع یهودیان در اسراییل و مالزی و ترکیه و... تعطیل شده است.

روزنامه شرق: حمله موشکی به رژیم صهیونیستی اشتباه است/ به جای انتقام با آمریکا مذاکره کنید!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان