اوزونیدیس کلافه شده، خمز رفت، شاید مورایس هم برود

خشم و خروج خارجی‌ها

شماره روزنامه: ۵۹۸۶ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ ...

بعد از حرف‌وحدیث‌های فراوان، سرانجام دیروز به‌طور رسمی خبر رسید خمز اسپانیایی به همکاری‌اش با تراکتور پایان داده است. این در حالی است که ژوزه مورایس هم هیچ وضع جالبی ندارد و البته نشانه‌های آشکاری از تغییر رفتار سرمربی یونانی گل‌گهر به چشم می‌خورد.

پایان مرد کلافه

پس از شکست عجیب و 4بریک تراکتور برابر ذوب‌آهن، قابل انتظار بود که سرنوشت پاکو خمز روی نیمکت سرخ‌پوشان تبریزی دستخوش تغییر شود. پس از چند روز حرف و حدیث و کلی شایعه در مورد اینکه اخراج خمز بار مالی سنگینی متوجه باشگاه خواهد کرد، سرانجام خبر رسید این مربی خودش درخواست قطع همکاری داده و از ایران خواهد رفت. در مجموع جدایی خمز از تراکتور طوری است که می‌شود قشنگ توجیهات فنی و فوتبالی برای آن قائل شد، هرچند مدیران باشگاه پس از کوچ این مربی پای مسائل دیگری را هم وسط کشیده‌اند و گفته‌اند خانواده او نگران ادامه حضورش در ایران بود. به‌طور کلی خمز عصر خیره‌کننده‌ای در تبریز نداشت. اگرچه تیم او گاهی روی دور می‌افتاد و فوتبال خوبی بازی می‌کرد، اما نوسان هم زیاد داشت و مخصوصا در مسابقات بزرگ، به شکل عجیبی شاهد نتایج ضعیف مرد اسپانیایی بودیم. او بارها برابر سایر مدعیان از جمله پرسپولیس، استقلال و سپاهان شکست خورد تا اعتقاد هواداران به این مربی کمرنگ شود. از سوی دیگر، خمز را با بدقلقی‌هایش در نشست‌های خبری به یاد خواهیم آورد؛ مردی که هر هفته جواب‌های سربالا به خبرنگاران می‌داد و همیشه کلافه بود.

قطع اعتقاد به مورایس

این هفته‌ها در مورد ژوزه مورایس زیاد صحبت شده و نیاز چندانی به تکرار مکررات نیست. ابتدای فصل گذشته او در قامت یک مربی حرفه‌ای و موفق به سپاهان آمد و انتظار می‌رفت تحولی بزرگ در این تیم ایجاد کند، اما هر چه جلوتر رفتیم مرد پرتغالی در محقق کردن این مهم ناکام ماند. او فصل گذشته را بدون جام به پایان رساند و با وجود اینکه تیمش به‌طور چشمگیری تقویت شد، این فصل هم تقریبا لیگ برتر را از دست داده. حالا دیگر اغلب هواداران و منتقدان از مورایس قطع امید کرده‌اند و هیچ چیز عجیبی نیست اگر به زودی خبر پایان حضور او در اصفهان هم مخابره شود. حرف‌های مورایس که زمانی برای رسانه‌ها متفاوت و جذاب بود، حالا خسته‌کننده شده، چرا که یک مربی در درجه اول باید نتایج خوبی بگیرد، نه آنکه فیلسوف و سخنور قهاری باشد. این هفته در جریان تساوی سپاهان برابر نساجی شاهد سر داده شدن شعارهای اعتراضی علیه مورایس در ورزشگاه نقش جهان بودیم.

تغییر حیرت‌انگیز مرد یونانی

داستان سومین خارجی لیگ برتر هم جالب است. مارینوس اوزونیدیس یونانی در مجموع عملکرد موفق و کم‌حاشیه‌ای در سیرجان داشته و از گل‌گهر تیم خوبی ساخته است، اما آنهایی که نشست خبری او بعد از شکست یک‌بر‌صفر هفته اخیر برابر هوادار را دیدند، حسابی شوکه شدند. این مربی به‌شدت عصبانی بود و از بعضی الفاظی استفاده کرد که مترجم ترجیح داد آنها را بدون ترجمه رها کند! این در حالی است که اوزونیدیس از جمله مربیان آرام لیگ به شمار می‌رفت که حتی در دور رفت و بعد از نادیده گرفته شدن گل تیمش برابر پرسپولیس، خیلی محترمانه گفته بود: «فوتبال است و از این اتفاقات پیش می‌آید.» حالا خودتان فکر کنید در طول این ماه‌ها چه بر او گذشته که این‌چنین تغییر کرده است!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان