فلز درخشان سال جاری را در چه کانالی به پایان می‌رساند؟

روز سرنوشت‌ساز بیت‌کوین

شماره روزنامه: ۵۹۸۹ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۲/۱ ...

2 copy

انتظار کارشناسان حوزه کریپتو به پایان رسید و بیت‌کوین برای دیدار با رویداد هاوینگ آماده می‌شود. گفتنی است که این دارایی ساعاتی پیش از نصف شدن، برای مدتی از روز حمایت کانال 60 هزار دلاری را از دست داد. البته که این روند ادامه‌دار نبود و این رمزارزها برتر در اواسط روز بار دیگر به کانال 65 هزار دلاری صعود کرد. قابل ذکر است که طلای جهانی نیز در همان زمان به یکه‌تازی در بازارها پرداخت و از کانال 2400 دلاری عبور کرد.

آنالیز بازار کریپتو در روزهای اخیر، اقتصاددانان این حوزه را به دو دسته تقسیم کرد. برای درک چرایی این موضوع باید برخی از سخنان آنها را مورد بررسی قرار داد. نیک کارتر، اقتصاددان و یکی از بنیان‌گذاران کوین متریکس در خصوص روند قیمتی رمزارز برتر کریپتو پس از هاوینگ‌(کاهش درآمد ماینرها از 6.25 بیت‌کوین به 3.125 بیت‌کوین در هر بلوک) تاکید کرد: «گرچه انتظار می‌رود با کاهش درآمد ماینرها، عرضه کاهش و تقاضا افزایش پیدا می‌کند، اما تجزیه و تحلیل‌ها از روند دیگری حکایت دارد. من پس از این واقعه که در 19 و 20 آوریل رخ خواهد داد، واکنش ماینرها را زیرنظر خواهم داشت. به نظر می‌رسد آنها پس از این رویداد در آستانه ورشکستگی قرار گیرند که این موضوع فشار نزولی بر قیمت بیت‌کوین را به همراه خواهد داشت.»

 در راستای این موضوع نوئل آچسون، اقتصاددان این حوزه در روزهای اخیر در این باره ادعا کرد که رکورد قیمتی بیت‌کوین پیش از هاوینگ تا کنون رخ نداده و با استناد به گذشته باید گفت که روند صعودی بیت‌کوین و رکورد‌شکنی‌های آن پس از گذشت 500 روز از گذشت رویداد هاوینگ قابل انتظار خواهد بود. البته این روند را می‌توان ناشی از افزایش اقبال سرمایه‌گذاران و معامله‌گران نسبت به گذشته به این بازار دانست.

 لیدر این بازار روز گذشته را با سقوط به کانال 59 هزار دلاری آغاز کرد و پس از گذشت ساعتی از روز بار دیگر کانال 65 هزار دلاری را مشاهده کرد. هم اکنون این دارایی با قیمت 64 هزار و 919 دلار در حال معامله است، اما قابل ذکر است که این دارایی نسبت به هفته‌های گذشته که حجم مبادلات ETF‌ها، این دارایی را به کانال 72 هزار دلاری سوق داد، ریزش 10.7 درصدی را تجربه کرد. سقوط آزاد بیت‌کوین را علاوه بر اثرات مربوط به رویداد هاوینگ، باید ناشی از سیگنال‌های جدید سیاستگذاران آمریکا در خصوص ادامه سیاست‌های پولی و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیک دانست.

واکنش سرد طلا به تورم آمریکا

فلز زرد با تشدید تنش‌ها در بامداد روز جمعه، برای ساعاتی از روز از کانال 2400 دلاری عبور کرد و با مشاهده رقمی معادل 2418 دلار، به مسیر نزولی هدایت شد. بر این اساس این دارایی در ساعت 16 و 20 دقیقه به وقت تهران با نزول به کانال 2300 دلاری با قیمتی معادل 2383 دلار در حال معامله است. این درحالی است که شاخص ارزی آمریکا که در روز‌های پیشین به بالاترین سطح خود در 6 ماه اخیر رسیده بود، حمایت کانال 106 واحدی را از دست داد و هم اکنون در کانال 105 واحدی در حال نوسان است. بااستناد به مطالب فوق باید گفت که این دارایی واکنش سردی به افزایش نرخ تورم ایالات‌متحده نشان داد و روند قیمتی آن متاثر از نوسان شاخص دلار نخواهد بود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان