پیش بینی هواشناسی؛ تداوم رگبار و رعدوبرق در کشور/ کاهش دما در نوار شمالی

یکشنبه و دوشنبه ( ۲ و ۳ اردیبهشت) دراستان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از تداوم رگبار و رعدوبرق تا اواخر هفته جاری در کشور و کاهش دما در نوار شمالی خبر داد.
 
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: یکشنبه و دوشنبه ( 2 و 3 اردیبهشت) در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز ، برخی نقاط شرق و جنوب شرق استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می شود.
 
وی اضافه کرد: سه شنبه (4 اردیبهشت) دامنه بارش‌ها علاوه بر مناطق ذکر شده شمال شرق را نیز در بر می‌گیرد. چهارشنبه (5 اردیبهشت) بارش در شمال غرب و غرب پایان می‌یابد ولی در سایر مناطق ذکر شده و در سیستان و بلوچستان و برخی نقاط هرمزگان بارش تداوم دارد.
 
ضیاییان افزود: سامانه بارشی پنجشنبه (6 اردیبهشت)در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور فعال خواهد بود.
 
وی اضافه کرد: روزهای دوشنبه و سه شنبه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد. دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد شد.
 
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (3 اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای 18 و حداکثر دمای 27 درجه سانتیگراد و طی سه شنبه ( 4 اردیبهشت) ابری، در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعدوبرق و وزش باد با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 23 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
 
ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا همدان با کمینه 4 و 3 درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه 33 و 36 دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان