رپرتاژ آگهی

تعمیر کمپرسور باد در محل : بررسی مراحل

آیا کمپرسور باد شما در محل کار از کار افتاده است و به دنبال تعمیرکار متخصص در محل می گردید؟ نگران نباشید! این مقاله به شما در عیب یابی و حل سریع مشکلات رایج کمپرسورهای باد کمک می کند. با آشنایی با علائم هشدار دهنده، می توانید به موقع برای تعمیر کمپرسور باد در محل خود اقدام کرده و از صرف هزینه های اضافی و دردسرهای ناشی از خرابی آن جلوگیری کنید.

تعمیر کمپرسور باد در محل : بررسی مراحل

قدم اول برای تعمیر کمپرسور باد شناسایی و عیب یابی مشکلات ایجاد شده است برای عیب یابی دقیق از ابزارهای تخصصی باید استفاده شود در اینجا به 7 مورد از مهمترین مشکلاتی که ممکن است برای دستگاه شما پیش بیاید می پردازیم.

مراحل بررسی و تعمیر کمپرسور باد در محل

1.صدای بیش از حد و غیر عادی

کمپرسورهای هوای فشرده به طور طبیعی در زمان کار کردن از خود صدایی تولید می کنند. نکته ای که مهم است اینکه میزان صدا کمپرسور باد در حین کار و به مرور زمان باید یکنواخت باشد. در صورتیکه متوجه شدید صدای کمپرسور باد غیر عادی و یا بیشتر از قبل شده این مورد نشان دهنده مشکلی در سیستم می باشد که نیاز به تعمیرات کمپرسور اسکرو یا پیستونی شما دارد.

از دلایل ایجاد صدای بیش از حد و غیر عادی در کمپرسور می توان به خرابی قطعات داخل واحد هواساز، خرابی سوپاپ اطمینان، شل بودن تسمه ها و وجود ذرات آلاینده در مخزن ذخیره.... کمپرسور هوا اشاره کرد.

2.کاهش زود هنگام سطح روغن

همانطور که در سایت نماتک آمده است:

جریان روغن در مدار پمپ کمپرسور باد با هدف جلوگیری از افزایش دمای غیر عادی و همچنین آسیب دیدن قطعات متحرک استفاده می شود. گاهی اوقات با مشکل افت بیش از حد سطح روغن پمپ کمپرسور باد مواجه می شویم. مهم ترین دلیل چنین مشکلی گرفتگی فیلتر روغن است.

برای جلوگیری از ورود ذرات آلاینده به همراه روغن درون قطعات پمپ، از یک فیلتر در مسیر ورودی استفاده می شود. این احتمال وجود دارد که فیلتر به مرور زمان بر اثر تجمع ذرات آلاینده مسدود شود. در این حالت عبور جریان روغن از فیلتر با مشکل رو به رو می شود. با تمیز یا تعویض کردن فیلتر می توان مشکل را برطرف کرد.

تعمیر کمپرسور باد در محل : بررسی مراحل

3.افزایش دمای غیر عادی

همانطور که در کمپرسور سازان آمده است:

کمپرسورهای باد در حالت عادی در حین کارکردن الکتروموتور و طی فرایند فشرده سازی از خود گرما تولید می کنند به همین علت در تمام کمپرسورها از سیستم خنک کننده مانند رادیاتور، فن و هواکش…. استفاده شده است. ولی زمانیکه دمای کمپرسور بیشتر از حد مجاز شود ممکن است کمپرسور به صورت ناگهانی خاموش شود تا از آسیب دیدن سایر قطعات جلوگیری کند.

داغ کردن کمپرسور باد می تواند دلایلی مختلفی از جمله: کمبود روغن، شرایط محیطی نامناسب، مدت زمان کار با دستگاه، عدم تعویض به موقع فیلتر روغن و استفاده از روغن نامناسب .... داشته باشد.

4.پر نشدن مخزن ذخیره هوا

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای کاربران کمپرسور باد پیش بیاید، پر نشدن یا دیر پر شدن مخزن آن است. این مشکل می تواند ناشی از نقص فنی در الکتروموتور، وجود نشتی هوا در سیستم و مناسب نبودن ظرفیت مخزن .... باشد.

5.فشار بیش از حد هوای خروجی

کمپرسورهای باد به طور معمول توسط کارخانه بر روی فشار باری خاصی (مانند 10 تا 12 بار) تنظیم می شوند که متناسب با نیاز مشتری است. با این حال، ممکن است در برخی موارد فشار کمپرسور به طور غیرعادی افزایش یابد و از حد مجاز فراتر رود.

در کمپرسور باد قطعه ای به نام پرشر سوئیچ (Pressure Switch) وجود دارد که وظیفه تنظیم و کنترل فشار هوای خروجی دستگاه را به عهده دارد. احتمال دارد این قطعه خراب شده باشد و یا تنظیمات آن بهم خورده باشد.

مشکلی که در رابطه با پر نشدن مخزن ذخیره به آن اشاره کرده بودیم می تواند با افزایش فشار بیش از حد دستگاه در ارتباط باشد بدین صورت که کمپرسور مجبور است برای پر کردن ظرفیت خالی مخزن، هوا را با فشار بالاتری تولید کند ولی از آنجایی که مشکل پر نشدن مخزن بخاطر موارد دیگری است باز شاهد تکمیل نشدن ظرفیت مخزن خواهید بود.

6.کاهش فشار هوای خروجی

در بعضی شرایط ممکن است تعمیر کمپرسور باد به علت کاهش فشار هوای خروجی کمپرسور باد باشد که در این صورت عملا ماشین آلات و تجهیزات مجموعه نمی تواند به درستی عملکرد خود را داشته باشند. کم شدن فشار خروجی کمپرسور باد ممکن است به علت اشباع شدن فیلتر هوا باشد.

7.نشتی در کمپرسور هوا

پیدا کردن محل دقیق ایجاد نشتی در کمپرسور هوا کار سختی است چون ابتدا نشتی ها بصورت خیلی کوچک و ناچیز ایجاد می شوند. بطوری که حتی شاید اصلا متوجه وجود نشتی نشوید.

اما به مرور زمان نشتی رشد می کند و کم کم سبب کاهش کارایی کمپرسور می شود. عموم مصرف کنندگان زمانی متوچه وجود نشتی می شوند که چیزی حدود 3 الی 6 ماه از زمان ایجاد نشتی اولیه گذشته است و حجم نشتی زیاد شده است.

دلالیل ایجاد نشتی در کمپرسور باد می توان به مواردی از جمله: نشتی در اتصالات، نشتی در اجزای داخلی، استفاده بیش از حد کمپرسور، نصب و راه اندازی نامناسب و عدم سرویس و نگهداری منظم دستگاه.... اشاره کرد.

تعمیر کمپرسور باد در محل : بررسی مراحل

اهمیت تعمیر کمپرسور باد در محل

همانطور که در احسان کمپرسور آمده است:

کمپرسورهای باد برای اینکه بتوانند کارایی خود را حفظ کنند احتیاج به سرویس و تعمیرات دوره ای دارند. تعمیرات دوره ای باید به صورت دقیق و به موقع انجام گیرد. در فرایند تعمیرات توجه به اجزای تشکیل دهنده این دستگاهِ صنعتی مهم تلقی می شود.تمامی اجزای کمپرسور باد باید از لحاظ ساختار و سلامت مورد بررسی قرار گیرند.

 

در این مواقع، تعمیر کمپرسور باد در محل ضروری است.

  1. پیچیدگی:

کمپرسورهای هوا دستگاه‌های مکانیکی پیچیده‌ای هستند که از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند. عیب‌یابی و تعمیر آنها به دانش فنی و تجربه تخصصی نیاز دارد. یک متخصص تعمیر کمپرسور باد دارای دانش و مهارت لازم برای تشخیص دقیق مشکل و انجام تعمیرات صحیح است.

  • ایمنی:

کار با کمپرسورهای باد می‌تواند خطرناک باشد، زیرا آنها با فشار هوای بالا کار می‌کنند. اگر تعمیر توسط افراد غیرمجاز انجام شود، می‌تواند منجر به آسیب‌های جدی و خطرات جانی شود.

  • کارایی:

یک تکنسین واجد شرایط می‌تواند کمپرسور شما را به سرعت و به طور کارآمد تعمیر کند و به شما کمک کند تا از خرابی‌های بیشتر و هزینه‌های اضافی در آینده جلوگیری کنید. آنها از ابزارها و قطعات یدکی مناسب استفاده می‌کنند و تعمیرات را به درستی انجام می‌دهند تا کمپرسور شما دوباره به طور بهینه کار کند.

  • ضمانت:

بسیاری از شرکت‌های تعمیر کمپرسور باد، خدمات خود را ضمانت می‌کنند. این به این معنی است که اگر بعد از تعمیر مشکلی برای کمپرسور شما پیش بیاید، آنها به طور رایگان آن را تعمیر می‌کنند. این امر خیال شما را از بابت کیفیت تعمیرات و عملکرد صحیح کمپرسورتان راحت می‌کند.

شرکت کمپرسورسازان CZ با ارائه خدمات تعمیر در محل، کمپرسور باد شما را در سریعترین زمان ممکن و با کمترین هزینه تعمیر می کند . تکنسین های مجرب ما برای تعمیر انواع کمپرسور باد با برندهای مختلف آموزش دیده اند و از بهترین قطعات یدکی موجود در بازار استفاده می کنند. خدمات ما شامل ضمانت کامل می باشد.

شماره تماس : 02146849627

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان